معرفی مربی شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران

هفته کتاب و کتابخوانی بهانه‌ خوبی برای معرفی شخصیت و معرفی کتاب‌های مربی شهید کامبیز ملک شامران، نویسنده، شاعر و نقاش در حوزه کودک شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این برنامه اعضاء کتاب "کام یوسف" را مطالعه کردند و با شهید ملک شامران آشنا شدند. در این کتاب که یادنامه‌ایست از شهید کامبیز ملک شامران، خاطرات و اخلاق و منش و راه و رسم این شهید عاشق از زبان خانواده، دوستان، همکاران و هم‌کلاسی‌ها و همسایه های ایشان بیان شده است و به قلم محمد طیب به نگارش در آمده است که نثر بسیار روان و زیبایی دارد و مخاطب علاقه‌مند به خواندن آن می شود .
اعظم جلالیان مربی ادبی مرکز شماره یک کانون پرورش فکری یزد خواندن کتاب "کام یوسف" را به همکارانش و اعضا توصیه کرد، چرا که شهید ملک شامران مربی توانمند کانون پرورش فکری و نویسنده کودک و نوجوان مرتب کتاب می خواند و می‌نوشت و نسبت به سن خود بیشتر می‌دانست. ملک شامران شهریور 1341متولد شد و در اردیبهشت 1361به شهادت رسید. شادی ونشاط، فروتنی و تواضع، از خودگذشتگی و... از ویژگی های این نویسنده فعال و پویا بود شهید کامبیز ملک شامران از پیشگامان ادبیات کودک و نوجوان بود و اگر به فیض شهادت نائل نشده بود بی شک از بزرگترین نویسندگان کودک و نوجوان کشور و جهان بود.
شعر می سرود ، مقاله می نوشت و نقاشی و طراحی می‌کرد.
وی به دلیل علاقه‌مندی به کودکان و مطالعه، در اتاق خود کتابخانه ای ایجاد کرد و به بچه های محله کتاب امانت می‌داد .
در کنار کتاب"کام یوسف" اعضا دو کتاب داستان نوشته این شهید با عنوانهای" همه باهم" و "می روم برای کرم ها لانه بسازم" را مورد نقد قرار دادند و به قدرت تخیل و قلم نویسنده در کتاب‌ها اشاره کردند ، همچنین آموزش از خود گذشتگی و ایثار را به صورت غیر مستقیم در این دو کتاب را نشان از روحیه‌ی امید و ایثار این شهید دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =