دهمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی برای دهمین بار در سال ۱۴۰۱ با چهار دستور تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، تشریح جزئیات طرح کانون و مدرسه، طرح فراخوان کبوتر کوچه‌ما، طرح شیوه‌نامه هفته معلولان و تحلیل گزارشات دو شاخص مراکز استان توسط واحد کارشناسی فرهنگی عناوین دستورهای این جلسه بودند.

مدیرکل کانون استان در این جلسه بهره‌گیری از امکانات و فضای غیر رسمی برای ایجاد خلاقیت، لذت و فرصت تجربه‌های جدید در یادگیری را هدف اصلی طرح کانون و مدرسه عنوان کرد.

زهرا آب‌سوران تشکیل کمیته اجرایی را از فرآیندهای اجرایی طرح کانون مدرسه ذکر کرد و گفت: آشنایی دانش آموزان با امکانات و پتانسیل‌ مراکز کانون، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع کانون برای یادگیری به شیوه‌ی غیرمستقیم از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌روند.

مدیرکل کانون استان همچنین از شروع فرآیند مطالعاتی و کارشناسی محورهای فراخوان کبوتر کوچه ما خبر داد و رویکرد دبیرخانه استانی این فراخوان در سال ۱۴۰۱ را متفاوت از سال‌های قبل عنوان کرد.

آب‌سوران با اشاره به انتشار پوستر فراخوان در آذر سال جاری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، همواره یاریگر جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تسهیل و هماهنگی‌های لازم در خصوص تمهید امکان دیدار مربیان و اعضا با خانواده‌های معظم شهدا در طی اجرای این فراخوان از اولین دوره تا کنون بوده است.

وی همچنین ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱ را زمان اجرای برنامه‌های هفته معلولان با شعار «با توانایی‌های متفاوت، آینده را خواهیم ساخت» ذکر کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان حوزه‌های مختلف ستادی و نمایندگان مراکز کانون استان به بیان دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود در خصوص دستورهای این جلسه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =