نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

همکاران بخش فرهنگی کانون استان البرز در نشست صمیمانه‌ای با حضور سرپرست و کارشناسان کانون استان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مهری فلاح، سرپرست کانون استان در ابتدای این نشست از زحمات تمامی همکارانش قدردانی کرده و موفقیت‌های به دست آمده را حاصل همدلی و تلاش جمعی دانست.

این مقام مسؤول در ادامه به بیان خلاصه‌ای از مهم ترین اقدامات انجام شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در سه حوزه‌ی درون سازمانی، برون سازمانی و توسعه‌ی منابع مالی پرداخت.

وی در تشریح چگونگی اجرای فعالیت‌ها گفت در شش ماهه‌ی اول سال خوشبختانه تمامی برنامه‌های برون سازمانی را با استفاده از توان کارشناسی برنامه‌ریزی کردیم و فرصتی ایجاد شد تا همکاران مراکز پس از دو سال دوری کودکان و نوجوانان از مراکز شرایط را برای حضور این عزیزان مهیا کنند و همین امر سبب شد تا به لطف خدا و زحمات همکاران، تابستان پرباری را داشته باشیم.

سرپرست کانون استان در بخش بعدی به افزایش سطح شناخت مسؤولان استان نسبت به کانون و فعالیت‌های آن به عنوان یکی از نقاط قوت فعالیت‌های استانی  اشاره کرده و از تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از این ظرفیت برای معرفی کانون و توانمندی‌های آن و موفقیت‌های حاصل شده، سخن گفت.

نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

خدمات رسانی ویژه به کودکان مناطق کم برخوردار، حضور مسؤولان کشوری و استانی در نمایشگاه کودکان البرز، ویژه آثار نقاشی کودکان مناطق کم برخوردار، دستور اختصاص خودرو به بخش سیار کانون، تلاش در جهت شناخت آسیب‌ها و مشکلات و رفع حداکثری آن‌ها، توجه ویژه به فعالیت حائز اهمیت کتابخوانی در قالب طرح ویژه ، لزوم همدلی و تعامل تمامی همکاران به ویژه مربیان عزیز و ایجاد لذت خواندن در دانش آموزان، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و  توجه به فرآیند امور اجرایی و مستندسازی آن، از دیگر مواردی بود که توسط مهری فلاح مطرح شد .

معرفی طرح فرآیندی کتابخوانی در مرکز شماره ۱ کانون کرج

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز، در قسمت دوم این نشست با توجه به لزوم به اشتراک گذاری تجربیات ارزنده همکاران به ویژه همکاران پیشکسوت افزود باید همواره سعی کنیم تا این توانمندی ها به نحو شایسته به همکاران تازه کار تر معرفی شود.

این مقام مسؤول با تشکر از فعالیت نمایشگاهی فرآیند محور مرکز شماره یک کانون کرج از فاطمه علیپور، مسؤول این مرکز خواست تا در خصوص این طرح و شیوه‌های اجرای آن برای همکاران صحبت کند.

فاطمه علیپور، مسؤول مرکز شماره ۱ کانون کرج، در سخنانی به معرفی این فعالیت فرآیندی پرداخت.

نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

وی ضمن تشکر از زحمات همکارانش به برنامه‌ریزی جزئی و روزانه به عنوان مهم‌ترین نقطه‌ی قوت این طرح اشاره کرده و گفت سعی کردیم با توجه به موضوع مرکز(محیط زیست)، مجموعه کتاب‌های «آهای بچه‌ها مواظب ما باشید» که محتوای بسیار خوبی در خصوص حیوانات در حال انقراض به کودکان ارائه می‌دهد را در قالب شیوه‌ی جذاب کاردستی و در تلفیق با پژوهش به اعضا معرفی کنیم.

مسؤول مرکز شماره ۱ کانون کرج همچنین به رضایت اعضا و خانواده‌ها از فعالیت‌های اجرایی به عنوان یکی از فرصت‌های اصلی  این برنامه اشاره کرد و گفت خوشبختانه پس از دوران کرونا شاهد حضور با انگیزه اعضا و استقبال خانواده‌ها از این طرح بودیم و سعی کردیم با اشتراک گذاری مراحل طرح خانواده‌ها را نیز با نحوه و مراحل طرح کتابخوانی فرزندانشان آشنا کنیم.

 در ادامه فرانک فروزانفر کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان به معرفی طرح کتاب، دانایی، توانایی و نحوه‌ی پژوهش این طرح و سنجش تاثیر آن بر سرانه‌ی مطالعه‌ی کودکان و نوجوانان پرداخت.

تاکید بر ارتباط مؤثر همکاران فرهنگی در مرکز

در بخش بعدی این نشست صمیمانه، میترا فرهادیان، مسؤول مرکز شماره ۲ کانون کرج در خصوص ارتباط مؤثر و تاثیرات آن در فعالیت مربیان در مراکز سخن گفت.

نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

این مدرس از همکاران خواست تا در یک ویژه برنامه‌ی کارگاهی ویژگی‌های خود به عنوان یک انسان و یک مربی و ویژگی‌های خوب و بد و ویژگی‌هایی که شایسته ی یک مربی می‌دانند را از هم جدا کنند.

وی در ادامه در خصوص نحوه‌ی توجه به این ویژگی‌ها، تقویت ویژگی‌های مثبت، یافتن موانع و مشکلات و رفع آن‌ها، ضرورت تقویت گوش دادن در مربیان و توجه ویژه به ارباب رجوع و مخاطبان تاکید کرد.

گفتنی است بخش‌های بعدی این نشست به منطور تقویت ارتباط موثر مربیان با یکدیگر، اعضا و خانواده‌ها هر پانزده روز یک بار برگزار خواهد شد .

تجلیل از همکاران کانون استان

در بخش دیگری از  این نشست صمیمانه با اهدای لوحی با امضای سرپرست کانون البرز از فاطمه علیپور، مسؤول مرکز شماره یک کانون کرج به جهت همکاری ویژه و مشارکت در اجرای برنامه‌ی تلویزیونی «بومرنگ»، برنامه‌ی کودک سیمای البرز که در این مرکز اجرا و ضبط می‌شود و همچنین از همکارانی که در آماده‌سازی کتاب‌های مراکز حضور ویژه داشتند، تجلیل شد

نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

در پایان تمامی همکاران از نمایشگاه فرآیندی کتابخوانی مرکز شماره ۱ کانون کرج بازدید کردند.

نشست صمیمانه‌ی سرپرست، کارشناسان و مربیان فرهنگی کانون البرز

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =