اولین نشست مجازی «فهم» با محوریت بررسی ابعاد حکمت هنر متعالی

اولین جلسه‌ی نشست مجازی «فهم» با محوریت بررسی ابعاد حکمت هنر متعالی و با حضور دکتر سیدحسین شهرستانی، پژوهشگر و جامعه‌شناس سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای برگزاری سلسله نشست‌های مجازی «فهم» با محوریت حکمت هنر متعالی، اولین جلسه‌ی آن با موضوع بررسی ابعاد حکمت هنر متعالی با حضور دکتر سیدحسین شهرستانی، پژوهشگر و جامعه‌شناس برگزار گردید. محمد خیاط‌زنجانی، مدیر کل کانون استان ضمن دعوت از علاقمندان حوزه‌ی فلسفه و هنر به شرکت در این نشست‌ها، گفت: این نشست‌ها با همکاری حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، سازمان فضای مجازی سراج، مرکز تخصصی کلام اسلامی، و خانه‌ی فکر و اندیشه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کرمانشاه به صورت مجازی برگزار می‌گردد. زنجانی افزود: اولین مدعو این نشست‌ها دکتر سیدحسن شهرستانی پژوهشگر، جامعه‌شناس و مدیر گروه حکمت هنر پژوهشگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بوده و مجری‌کارشناس نشست‌ها نیز رحمت غلامی، کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و از مربیان فرهنگی کانون استان است. 
در اولین نشست مجازی «فهم» دکتر شهرستانی ابتدا در خصوص تعریف هنر و هنر متعالی، علم حضوری و حصولی، ابعاد چهارگانه هنر، هنر معنوی و پاک، هنر آلوده‌ و ناپاک، وجود و ذات  هنر و... همراه با مصداق‌های تمثیلی صحبت کرد و بیان داشت: هنر در ذات خود ارزشمند و متعالی است، و چهار بعد محتوا و مضمون، فرم، تکنیک و حس در متعالی ساختن هنر نهایی هر یک به نوبه‌ی خود موثرند. 

در انتهای نشست بعد از پرسش‌های شرکت‌کنندگان و پاسخگویی به سوالات آنان سوالی تحلیلی توسط استاد مدعو مطرح تا شرکت کنندگان بتوانند به سوال مطرح شده در هر جلسه پاسخ و در انتهای جلسات آن را از طریق لینک معرفی شده بارگزاری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =