کد خبر: 320785
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" برگزار شد

واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" را شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱، برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" با هدف آشنایی با اهداف "فعالیت پژوهش کودکان و نوجوانان " و توانایی هدایت و نظارت این فعالیت در مرکز، با حضور محبوبه اسپیدکار مدرس، نویسنده و پژوهشگر و جمعی از مربیان و مسئولین فرهنگی کانون استان، شنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ در فضای اسکای روم معاونت فرهنگی کانون خوزستان برگزار شد.

محبوبه اسپیدکار با تأکید بر مشخص نمودن شاخه فعالیت پژوهش، گفت: پژوهشگر در وهله اول باید مشخص کند هدف از پژوهش او در کدام یک از شاخه‌های مبانی نظری کودکان (پرورش فکر، پرورش هویت، احساسات و عواطف کودکان) است.

او گفت: هر فعالیت و پژوهشی که در مراکز فرهنگی هنری انجام می‌شود در واقع دنبال کننده یکی از نیازهای رشد و یادگیری کودکان است.

وی با مطرح کردن یک فعالیت فراگیران این دوره را  به مشارکت و گفتگو دعوت کرد و از آن‌ها خواست تا هر کدام دیدگاه خود را در مورد نحوه برگزاری این نوع از فعالیت و اهداف دنبال کننده آن بیان کنند.

او در ادامه به بیان تفاوت استعداد و مهارت اشاره کرد و گفت: استعداد نیرویی ذاتی است که در درون خود فرد است و با حذف موانع، شرایط مناسب برای شکوفایی آن فراهم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در تعریف مهارت توضیح داد آن نیرویی است که ممکن است در ابتدا فرد نسبت به آن آگاهی چندانی نداشته باشد اما با تمرین و تکرار نسبت به آن تبحر پیدا می‌کند، مهارت نام دارد.

وی تصریح کرد: در روانشناسی یادگیری و آموزش دانستن اینکه چه آموزش‌هایی در حیطه‌ی استعداد است و چه آموزش‌هایی در راستای مهارت، از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که با در نظر گرفتن این دیدگاه اهداف فعالیت‌ها کاملاً متفاوت است.

دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" برگزار شد

دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" در دو روز متوالی ۱۲ و ۱۳ آذرماه برگزار می‌شود و فراگیران با هدف و فرآیند پژوهش کودکان و نوجوانان، استفاده از رغبت‌ها و نیازهای کودکان و نوجوانان درانجام فعالیت‌های پژوهشی، استفاده از تجربیات مربیان در فعالیت‌های پژوهشی اعضا آشنا می‌شوند.

مهارت پژوهش کودکان و نوجوانان شامل: پرسش گری و زمینه‌های ایجاد پرسش مناسب، موضوع یابی، جستجوگری، جمع‌آوری داده‌ها از دیگر مباحث دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" است که اعضای شرکت‌کننده نسبت به آن‌ها به شناخت کافی خواهند رسید.

دوره آموزشی "فعالیت پژوهش اعضا" برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =