روابط عمومی در کانون از جایگاه مهمی برخوردار است

مدیرعامل کانون با حضور در جمع کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری سراسر کشور که برای حضور در کارگاهی آموزشی گردهم آمده بودند، بر ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی‌ها تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این جلسه با عرض خیرمقدم به کارشناسان روابط عمومی‌ کانون پرورش فکری گفت: روابط عمومی در دوره جدید برای ما ارزش دارد و از جایگاه مهمی برخوردار است. باتوجه به شرایط حاکم در کشور و مأموریت‌های ذاتی کانون باید یک سری اقدام‌های مهم را رقم بزنیم.

مدیرعامل کانون سپس به بیان چند نکته درباره سیاست‌های جدید کانون پرداخت و ادامه داد: اولین نکته اینکه حتما در حوزه معیشت نیروها در سراسر کشور باید قدم‌های مؤثری برداریم. دوم حوزه امنیت شغلی کارکنان است، یعنی کسی که در کانون فعالیت می‌کند باید از یک امنیت شغلی برخوردار باشد. مورد سوم حوزه برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های کلان مجموعه است که در دستور کار ما قرار دارد.

روابط عمومی در کانون از جایگاه مهمی برخوردار است

وی افزود: نکته بعد ارتقا فعالیت‌ها و دامنه نفوذ آنهاست. ما در این زمینه نگاهی به گذشته و برنامه‌های اصیل داریم و کیفی‌بخشی آن در دستور کار است.

افزایش دامنه مخاطبان و تأمین نیاز مخاطب براساس شرایط روز دیگر موضوع‌هایی بود که علامتی به آنها اشاره داشت.

علامتی بیان کرد: ما نه به دنبال تحول هستیم و نه تغییر. بلکه می‌خواهیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به کمک فناوری‌های روز به دوران شکوفی اش در دهه شصت و هفتاد و به کارهای اصیل خودش برگردانیم.

وی تصریح کرد: باید متناسب با دهه  ۱۴۰۰ برنامه‌های کانون پرورش فکری را تعریف کنیم و در برنامه‌ها آینده‌پژوهی داشته باشیم.

مدیرعامل کانون اظهار کرد: در روابط عمومی نمی‌توانیم همان رفتار ۱۰ سال پیش را داشته باشیم. در سال‌های قبل دسترسی به اطلاعات مانند الان راحت نبود. قبلا اطلاعات از بالا به پایین بود و نوع دسترسی مخاطب به اطلاعات متفاوت از امروز بود. از طرفی به لحاظ کارکرد خبر هم تفاوت‌هایی وجود داشت.

وی ادامه داد: بررسی کنیم در شرایط کنونی روابط عمومی‌ها باید چه مختصاتی داشته باشند و نقشه راهبردی روابط عمومی حداقل برای دو سال آینده چیست؟

علامتی عنوان کرد: مأموریت اصلی روابط عمومی کانون پرورش فکری در ستاد و استان‌ها حتما باید قدرت تصویر و روایت باشد. بخشی از مدیریت تصویر، قضاوتی است که روابط عمومی  در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند.

روابط عمومی در کانون از جایگاه مهمی برخوردار است

مدیرعامل کانون افزود: اقدام‌های امیدآفرین کانون باید به سمت یک روابط عمومی مدرن و هوشمند پیش برود. همچنین در روابط عمومی چندلایه، چرخش ارتباطات و تعاملات یک سویه به سمت ارتباطات چند سویه می‌رود.

علامتی در پایان بر تلاش روابط عمومی برای راهکارهایی برای توسعه پیام تبلیغاتی و شریک قرار دادن مخاطب در انتشار اطلاعات و تولید اطلاعات به‌جای واسطه‌گری اطلاعات تأکید کرد.

کارگاه آموزشی روابط عمومی‌های کانون سراسر کشور طی دو روز در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با حضور کارشناسان روابط عمومی ستاد و استان برگزار شد.

روابط عمومی در کانون از جایگاه مهمی برخوردار است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =