نشست تخصصی «شکاف نسل‌ها یا گسل نسل‌ها؟» برگزار شد

هم‌زمان با برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهاردهمین هفته پژوهش کانون، نشست تخصصی «شکاف نسل‌ها یا گسل نسل‌ها؟» ویژه مسؤولان، مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون، والدین اعضا و علاقه‌مندان حوزه پژوهش، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نشست تخصصی ویژه هفته پژوهش با عنوان «شکاف نسل ها یا گسل نسل ها» در روز شنبه ۱۹آذرماه ۱۴۰۱ با حضور مربیان و والدین اعضا بصورت حضوری و همزمان در بستر اسکای روم برگزار گردید.

نشست تخصصی «شکاف نسل‌ها یا گسل نسل‌ها؟» برگزار شد

در این نشست لیا عرفانی، دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، پژوهشگر و مولف با اشاره به نسل های مختلف در دنیا گفت: به واسطه ظهور فناوری ها و سرعت تغییرات میانگین شکاف نسلی از ۲۵ سال به ۱۵ سال رسیده است و این بدان معناست که اختلاف سلیقه بین والدین و فرزندان رو به سقوط و سن ۱۵ سالگی فرزند است.

ایشان با تاکید بر نسل های مختلف آلفا، زد، نسل Y، نسل X، نسل انفجار جمعیت، نسل خاموش، نسل بزرگان و نسل از دست رفته ویژگی های هر کدام را برشمرد. وی با اشاره به ویژگی هر نسل لزوم چگونگی برخورد با آن را نیز ضروری دانست و گفت: در برخورد با نسل آلفا لازم است به روز باشیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن با این نسل داشته باشیم در غیر اینصورت نه تنها ارتباطی شکل نخواهد گرفت بلکه حتی روز به روز از فرزندمان دورتر خواهیم شد.

در خاتمه‌ی جلسه، والدین و حضار از دغدغه های خود در چگونگی ارتباط با نسل آلفا و آمادگی سازمان های آموزشی و فرهنگی در مواجه با این نسل به طرح پرسش و پاسخ پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =