"بایدها و نبایدها در جستارنویسی" موضوع نشست علمی جستارنویسی

در هفته‌ی پژوهش نشست علمی جستارنویسی با موضوع "بایدها و نبایدها در جستارنویسی" با حضور دکتر مریم شریفی نسب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این نشست علمی به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران با حضور دکتر اقبال قاسمی پویا پیشکسوت حوزه‌ی آموزش و پژوهش، دکتر مریم شریفی نسب پژوهشگر و ویراستار، علی رشیدی نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، معاونان و کارشناسان این اداره، علی خدابنده رئیس گروه تحقیقات توسعه‌ای فرهنگی کانون و علاقه‌مندان حوزه‌ی پژوهش در سالن کنفرانس شماره ۱ حجاب برگزار شد. همچنین حدود ۳۵۰ نفر از مربیان و اعضای کانون در سراسر کشور به صورت برخط و از طریق سامانه‌ی kpf.ir در این نشست حضور داشتند.

این نشست با صحبت‌های دکتر شریف نسب در خصوص "جستار" و "جستار نویسی" آغاز و پیرامون مفهوم اولیه این موضوع نکاتی ارائه شد. در خلال این توضیحات، حاضران در سالن ابهامات و سوالات خود را مطرح و جلسه در قالب پرسش و پاسخ به مسیر خود ادامه داد.

تعریف جستار، ویژگی‌ها و عناصر جستار، انواع جستارها، تفاوت جستار با مقاله و دیگر قالب‌های نوشتاری، فواید جستارنویسی، مبحث داستان و ناداستان، هدف جستار و... از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بودند که توسط میهمان این نشست به صورت مبسوط به آنها پرداخته شد. 

در بخش انتهایی پرسش و پاسخ، حاضرانی که از طریق برخط دنبال‌کننده‌ی بحث بودند سوالات خود را در قالب کامنت مطرح و پس از طرح شدن توسط مجری، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و میهمان نشست به سوالات طرح شده پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =