کتابخانه‌های سیار محبوب‌ترین، زیباترین و موجه‌ترین میراث کانون است

بازدید از یازده مدرسه‌روستایی تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی‌کانون پرورش‌ فکری‌ کودکان و نوجوانان کبودراهنگ

به گزارش روابط عمومی اداره کل‌کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان استان همدان، در تاریخ ۲۰ و ۲۱ آذر ۱۴۰۱ بهناز ضرابی زاده مدیرکل و معصومه ابراهیمی‌هژیر معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از مدارس روستاهای مبارک آباد، قزلجه، جیغی، زین آباد، آقداش، وصله، عین آباد، چهارطاق، قطار آغاج و شیربرات شهرستان کبودرآهنگ بازدید به عمل آوردند.

کتابخانه های سیار محبوب ترین، زیباترین و موجه ترین میراث کانون است

در این بازدیدها نحوه عملکرد مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری شهرستان کبودرآهنگ در مدارس روستایی مورد ارزیابی و واکاوی قرار گرفت.

همچنین طی گفت‌ و گوی ضرابی زاده و ابراهیمی هژیر با مدیران و دانش آموزان مدارس روستاهای ذکر شده میزان رضایت مندی آنها از حضور و فعالیت های فرهنگی و هنری مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کبودرآهنگ مورد بررسی قرار گرفت. 

ضرابی زاده بیان کرد. در این بازدیدها با کودکان و نوجوانانی مواجه شدم که استعدادهای درخشانی در زمینه های نقاشی، داستان نویسی، سرود و تکخوانی دارند. بی شک مربیان کتابخانه های سیار کانون می توانند واسطه خوبی جهت کشف این استعدادها و معرفی آنها جهت پرورش و بالندگی این کودکان و نوجوانان محروم از امکانات فرهنگی و هنری باشند. در حقیقت با و جود کتابخانه های سیار کانون، فرهنگ و هنر وارد روستاهای کم برخوردار می شود. وی همچنان اشاره کرد کتابخانه های سیار روستایی از محبوب ترین، زیباترین و موجه ترین میراث کانون است که ضمن حفظ آن لازم است حمایت بیشتری از آن صورت گیرد و با نظارت دقیق بر نحوه عملکرد آن به زنده نگه داشتن و تقویت آن کمک کنیم.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در حال حاضر دارای ده کتابخانه سیار روستایی است که به طور تقریبی در ماه به دویست مدرسه محروم و کم برخوردار روستایی استان همدان خدمات فرهنگی ارائه می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =