شناخت اعضای کانون هرمز با زیستگاه آهوی جبیر

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز هرمز با انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی با آهوی جبیر و زیستگاه این حیوان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، زهرا گلزاری مسئول مرکز هرمزهدف اصلی از این فعالیت ها را اشنایی اعضا کانون هرمز با آهوی جبیر که زیستگاه آن جزیره هرمز است را عنوان کرد و گفت :این فعالیتها در قالب ساخت انیمیشن ،نقاشی و کتاب خوانی صورت گرفت وحدود 40نفر از اعضای کانون هرمز در این کارگاه فرهنگی، هنری و علمی شرکت کردند.

گلزاری فعالیت های انجام شده توسط اعضا را این گونه شرح داد: ساخت انیمیشن با موضوع خشکسالی توسط اعضا به این دلیل انتخاب شد که یکی از دلایل مهم ازبین رفتن این حیوان خشکسالی بوده است. هدف از این فعالیت آشنایی اعضا با زیستگاه جبیر است که دچار خشکسالی شده وهمچنین آشنا نمودن اعضا برای کمک به حفظ زیستگاه این حیوان و آب رسانی به آن حیوان در جزیره هرمز بوده است.

شناخت اعضای کانون هرمز با زیستگاه آهوی جبیر

کارگاه نقاشی با موضوع زیستگاه,تغذیه ومشکلاتی که این حیوان با آن مواجه است توسط مربیان مرکز برگزار شد و اعضاء با همین موضوع نقاشی های خود را ترسیم نمودند. از دیگر فعالیت ها کتابخوانی بود ؛ و با انتخاب کتاب هایی با هدف حفاظت از کره زمین به نام (در سیاره ما چه خبراست) و (حفاظت از حیوانات) به یکی از دلایل مرگ و میر جبیر که خوردن زباله هایی است که در زیستگاه یا اطراف جزیره وجود دارد اشاره شد و اعضا با این موضوع آشنا شدند.

زهرا گلذاری هرمزی خاطر نشان کرد:در نظر داریم تا قبل از پایان سال یک برنامه اردویی جهت آشنایی اعضا با زیستگاه این حیوان را برگزار کنیم. لازم به ذکر است ، جبیر از حیوانات نادری است که زیست بوم آن در جزیره ی هرمز است و یکی از انواع آهوی بومی شبه قاره هند و ایران است و جمعیت این حیوان در سالهای اخیر در حال کم شدن است، تا سال 91 حدود 100 راس جبیر در جزیره هرمز شناسایی شده است که متاسفانه تعداد کمتری مشاهده شده و نسل آنها درحال انقراض است.

شناخت اعضای کانون هرمز با زیستگاه آهوی جبیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =