کد خبر: 321219
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
ویژه برنامه های هفته پژوهش در مراکز کانون کردستان

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت هفته پژوهش به اجرای برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مراکز کانون استان با فضاسازی مراکز و دعوت از مدارس به اجرای برنامه های متناسب با ایام هفته پژوهش پرداختند.

بنا بر این گزارش، مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بهاران سنندج با حضور در مدارس و اهدای کتاب و اجرای برنامه های معرفی کتاب تحقیق چیست محقق کدام است ، معرفی شخصیت دکتر حسابی توسط یکی از اعضا ،معرفی کتاب دانشمندان کوچک  و اجرای کارگاه  پرورش خلاقیت چگونه بنویسیم با حضور دانش آموزان پرداختند.

بنا بر این گزارش، مرکز شماره 5 کانون سنندج نیز با دعوت از مدارس به اجرای فعالیت های معرفی شخصیت های محقق ایرانی، بحث و گفتگو در مورد چگونه یک محقق باشیم، نمایش فیلم های علمی موجود در مرکز و معرفی کتاب های پژوهشی از جمله دایره المعارف و حل علمی مسئله پرداختند که مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

این گزارش می افزاید: معرفی هفته پژوهش برای دانش آموزان کلاس اولی به صورت قصه گویی، آموزش تحقیق اولیه و چرایی های ذهن به صورت ساده برای دانش آموزان،معرفی کتاب چگونه تحقیق کنیم، برگزاری ایستگاه نقاشی با عنوان "چرای ذهن من" برای کودکان، معرفی آناتومی بدن انسان برای اعضا و دانش آموزان،معرفی دو عضو فعال مرکز به عنوان کتابخوانان و محققان کوچک و تقدیر از نیکا شافعی و ماجد امجدی از جمله برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی کامیاران در هفته پژوهش می باشد که با حضور اعضا و دانش آموزان برگزار شد.

این گزارش حاکی است، مرکز فرهنگی هنری کانون سریش آباد نیز به همین مناسبت برنامه های معرفی کتابهای پژوهش نامه و حل مساله علمی و دایره المعارف کودکان و نوجوانان، نمایش انیمیشن کشاورز و ربات ،معرفی شخصیت دکتر حساب، اجرای ویژه برنامه پژوهشگران با اعضا فعال مرکز که در این ویژه برنامه ابتدا کتابهای پژوهش نامه و حل مساله علمی و دایره المعارف کودکان و نوجوانان برای اعضا معرفی شد. سپس شخصیت دکتر حسابی معرفی شد و درباره فعالیتهای ایشان از طریق نت بحث شد. بعد از ان درباره ضرورت های پژوهش صحبت شد. سپس به صورت عملی اعضا یک پژوهش میدانی انجام دادند. بدین شکل که از آرشیو علمی مرکز تعدادی سنگ و یک لانه زاغ در اختیار اعضا قرار داده شد و آنها دیده های و تحقیقات خودشان را مکتوب کردند. و همچنین از دانش مربیان و همچنین اینترنت و دایره المعارف های موجود در مرکز  اطلاعات را استخراج کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =