تجسم دیروز، امروز و فردا در نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای مراکز استان تهران

«نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای مراکز استان تهران» با حضور علی رشیدی، معاونان، کارشناسان، مربیان و اعضای کانون استان تهران در مرکز شماره ۷ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ مراسم افتتاحیه «نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای مراکز استان تهران» روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه با حضور علی رشیدی نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، سیدعلی حسینی معاون اداری-مالی، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی، کارشناسان واحدهای مختلف این اداره کل و با مشارکت جمعی از مربیان هنری و اعضای بهزیستی منطقه ۱۶ در مرکز سوفار برگزار شد.

«نمایشگاه هنرهای تجسمی اعضای استان تهران» بازتابی است از آنچه توسط مربیان هنری  و اعضایشان (از گروه نوباوه تا نوجوان) با حفظ قواعد هنری و بصری با موضوعات: هنردر زندگی من، دانش در زندگی من و موضوع آزاد، با بیانی تازه به اجرا در آمده است. در این برنامه ضمن بازدید از آثار نقاشی، سفالگری و خوشنویسی، مراسم تقدیر از مربیان فعال در عرصه‌های بین‌المللی انجام شد.

علی رشیدی نیا، سرپرست اداره کل کانون استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه و اشاره به ضرورت و اهمیت بازتاب آثار برگزیده‌ی هنرهای تجسمی در گفت‌وگویی صمیمانه با اعضای بهزیستی، که اعضای پایدار مرکز سوفار هستند از آنان خواست تا نظرات و خواسته‌های خود را بیان کنند. اعضای حاضر در این نمایشگاه از علایق، کمبودها و نیازهای خود با رشیدی‌نیا صحبت کرده و پاسخ خود را از وی دریافت کردند.

مهرناز قربانعلی، کارشناس مسئول واحد هنری این نمایشگاه را حاصل تلاش اعضا و مربیان در کارگاه تخصصی هنرهای تجسمی (ویژه برنامه‌ی روز دانش‌آموز) و کارگاه‌های هنری مراکز استان تهران عنوان کرد. انتخاب آثار در بخش نقاشی توسط منیژه حاتمیان (۱۷۵ اثر)، بخش خوشنویسی شبنم بهرامی (۹۵ اثر) و در بخش سفالگری توسط منصوره ناطقی (۷۰ اثر) انجام شد.

در این مراسم به منظور نکوداشت شب یلدا و سنت‌های آن، حافظ خوانی توسط مژده حسنی، قصه گویی توسط محبوبه محرابی از مربیان مراکز کانون استان و شعرخوانی توسط النا بیاتی و یسنا حاجی نصیری از اعضای مرکز اجرا شد.

همچنین در خلال این افتتاحیه علی رشیدی نیا با همراهی معاونان اداری و فرهنگی، در جلسه‌ای با مربیان هنری مراکز، پای صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان نشستند. در این نشست مربیان هنری از نیازها و دغدغه‌های خود صحبت کرده و متناسب با حوزه‌ی مربوطه با پاسخ خود را از سرپرست و معاونان ستاد استان دریافت کردند.

گفتنی‌ست؛ این نمایشگاه تا روز شنبه ۳ دی‌ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =