کد خبر: 321237
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳
ساخت رنگین کمان توسط اعضای مرکز ابوموسی

اعضای کانون مرکزابوموسی با انجام آزمایش با چگونگی ساخت رنگین کمان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان،کارگاه چگونه رنگین کمان بسازیم در مرکز ابوموسی به مناسبت هفته پژوهش با اعضای کودک و نوجوان مرکز ابوموسی  برگزار شد.

 مرادزاده مربی مرکز ابوموسی در ابتدا چگونگی شکست نور و تشکیل رنگین کمان را به اعضای مرکز شرح داد و گفت: زمانی که نور از یک محیط با چگالی کمتر به محیطی با چگالی بیشتر یا بالعکس وارد می‌شود، پرتو نور نمی‌تواند سرعت خود را حفظ کند و این موضوع سبب می‌شود پرتو نور شکسته شود در واقع، شکست نور به معنی خم شدن پرتو نور است و پدیده رنگین کمان نیز به دلیل شکست نور اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رنگین کمان متشکل از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش است و به صورت کمانی رنگین در آسمان پدیدار می شود. این پدیده معمولا پس از بارش باران و زمانی که هوا پر از قطرات ریز آب است ظاهر شده و به صورت نواری تشکیل شده از هفت رنگ نمودار می شود که به آن طیف می گویند.

مربیان در ادامه پس از آشنایی اولیه اعضاء با شکست نور، رنگین کمان و طیف های رنگی از آن ها خواستند به سه روش رنگین کمان بسازند.

در روش اول با استفاده از شیر، رنگ اکولین و یک قطره مایع ظرف شویی ، روش دوم با استفاده از اسمارتیز های رنگی و آب  ودر روش سوم با استفاده از یک آینه کوچک، یک ظرف آب ،چراغ قوه یا نور خورشید، کاغذ سفید یا دیوار سفید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =