کد خبر: 321264
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
جشن شب یلدا در سنندج برگزار شد

امروز سه شنبه 29 آذر ماه کودکان و نوجوانان سنندجی در جشن یلدا در مرکز فرهنگی هنری شماره3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، همزمان با فرارسیدن آخرین روز فصل پاییز و گرامی‌داشت شب یلدا، مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون سنندج نیز با برگزاری ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت، این آیین را گرامی داشتند.

این گزارش می افزاید: این مراکز با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به معرفی یلدا و آداب و رسوم بومی و محلی آن پرداخته و این مناسبت ملی را گرامی‌داشتند.

مدیر کل کانون استان کردستان ضمن تبریک فرارسیدن شب یلدا به تبیین ریشه‌های تاریخی آیین یلدا در بین ایرانیان و آداب و رسوم این شب پرداخت و گفت: بسیاری از هموطنان این شب را در کنار خانواده و نزدیکان جشن می‌گیرند.

حمیدرضا گوهری افزود: آشنایی با آیین و فرهنگ پیشینیان و انتقال این فرهنگ پربار به نسل جدید، همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری با اجرای فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی سعی در ارایه‌ی بهترین شیوه‌ها به مخاطبان کودک و نوجوان خود داشته‌اند؛ یلدا هم فرصتی بود برای مربیان تا اعضا را با یکی دیگر از جلوه‌های فرهنگ ایرانی آشنا کنند.

وی افزود: شب یلدا به عنوان یک تلنگر و نشانه ؛ بهانه ای برای دورهم جمع شدن و نزدیکی آدمها در این زمانه ی دوری است.

در ادامه حافظ خوانی و آشنایی با زندگی و اشعار حافظ ، اجرای موسیقی، مرشد خوانی یا مروت خوانی، شاهنامه خوانی، قصه گویی، معرفی شب یلدا توسط مربیان و میهمانان و اعضا برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

پایان بخش برنامه با خوراکی های شب یلدا از میهمانان شرکت کننده در جشن پذیرایی شد.

لازم به ذکر است، معاون فرهنگی شهرداری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاون فرهنگی سازمان تبیغات اسلامی، ایوب نقشبندی استاد دانشگاه، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان و دیگر مسئولان شهرستان سنندج  در این برنامه حضور پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =