اعضای هنرمند کانون استان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

با اعلام اسامی برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل موفق به کسب پنج عنوان برگزیده و شایسته تقدیر از این جشنواره شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، بر اساس اعلام نتایج فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» که مهرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفته بود، هیئت داوران متشکل از فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی، از میان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را به عنوان برگزیده و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان را شایسته تقدیر معرفی کردند که در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال)، الناز کاظمی ۷ ساله عضو مرکز شماره‌ی۲ کانون پارس‌آباد و حدیث سلیمی ۱۱ ساله، از مرکز شماره‌ی ۵کانون اردبیل عنوان برگزیده این گروه سنی را کسب کردند.

عباس شهبازی ۱۳ ساله از مرکز شماره‌ی ۳ کانون اردبیل نیز در بخش نوجوانان (۱۲تا۱۶سال) به عنوان برگزیده دست یافته و در همین گروه سنی، زینب رحیمی ۱۴ ساله از مرکز شماره‌ی ۲ کانون اردبیل و  مهیار صفری ۱۴ ساله از مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل، شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین آثار ۶ عضو دیگر کانون استان اردبیل به نام‌های یگانه کنعانی ۱۱ساله، اسرا آقایاری ۹ساله، صبا اندرونی ۱۱ساله، الناز صادقی ۹ساله، آنیل قانع ۸ساله و سونیا افسانه ۱۷ساله به بخش نمایشگاهی این جشنواره که با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد، راه یافته است.

 بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند که محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

خاطر نشان می‌شود مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه، ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود که از این مجموع ۱۱ اثر متعلق به کودکان و نوجوانان هنرمند کانون استان اردبیل خواهد بود.

اعضای هنرمند کانون استان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

الناز کاظمی ۷ ساله عضو مرکز شماره‌ی۲ کانون پارس‌آباد

اعضای هنرمند کانون استان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

حدیث سلیمی ۱۱ ساله، از مرکز شماره‌ی ۵کانون اردبیل

اعضای هنرمند کانون استان اردبیل در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» خوش درخشیدند

عباس شهبازی ۱۳ ساله از مرکز شماره‌ی ۳ کانون اردبیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =