کد خبر: 321605
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
بازدید 153
چهارفصل در نشست مربیان و رابطان ادبی کانون استان تهران

نشست مربیان و رابطان ادبی مراکز کانون استان تهران و نشست چهار فصل اندیشه روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در سالن سرو اداره کل استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ این جلسه نخستین جلسه مربیان و رابطان ادبی بود که در دو بخش اجرا شد. در بخش نخست مربیان و رابطان ادبی، در خصوص کارگاه های خود در حوزه های نوشتن خلاق، داستان نویسی، شعر سرایی و متون خوانی گفتگو کردند.

گزارش شفاهی از روند برگزاری این کارگاه ها سبب شد تا مسائل کاری و محتوایی به شکلی گسترده مطرح و مورد بررسی قرار گیرد. تناسب در پیش بینی و برگزاری کارگاه های شعر سرایی و داستان نویسی، توجه به طرح درس های مصوب ستاد، لزوم ارسال به موقع گزارش ها، شرکت در فراخوان های ستادی، تمرکز بر جذب و بیش از آن پایدار سازی اعضا، مستند سازی فعالیت ها و ایده های نو و... از سرفصل های مطرح شده در این نشست بود.

در بخش بعدی جلسه، نشست «چهارفصل اندیشه» برگزار شد که به ارائه طرح های خلاقانه مربیان اختصاص داشت. این طرح ها که هریک با محوریت شخصیت و آثار یکی از شاعران نامور ایرانی (عطار، نظامی، خیام و سعدی) طراحی شده بودند توسط خانم ها آزاده شعفی، فهیمه شانه، بهناز ابوالوفایی و سمیرا قیومی ارائه شدند. در پایان این مربیان به سوالات همکاران، ییرامون طرح ها پاسخ دادند. طرح های مربوط به این بخش از برنامه قابلیت اجرا در کارگاه های متون خوانی را داشت.

پیش بینی طرح ها در کارگاه های متون خوانی به دو شیوه شاعر و نویسنده محور و مضمون محور از پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

نشست مربیان و رابطان ادبی استان تهران و نشست چهار فصل اندیشه از ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۴ به طول انجامید و حدود بیست مربی و رابط ادبی به همراه تعدادی از کارشناسان استان در آن شرکت داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =