برگزاری نوزدهمین کارگاه تخصصی انجمن خوشنویسی کانون استان تهران

نوزدهمین کارگاه تخصصی انجمن خوشنویسی کانون استان تهران در مرکز شماره ۱۵ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ نوزدهمین کارگاه تخصصی انجمن خوشنویسی استان تهران روز یکشنبه مورخ ۱۱/۱۰/۱۴۰۱در مرکز شماره ۱۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با حضور  ربابه حسین پور مدرس و استاد خط نقاشی و مربی خوشنویسی مراکز استان تهران و اعضای نوجوان و ارشد این انجمن برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهرناز قربانعلی کارشناس مسئول واحد هنری استان تهران و شبنم بهرامی کارشناس خوشنویسی در گفت‌وگویی صمیمانه با اعضای انجمن نظرات و پیشنهادات آنان را جویا شدند. سپس ربابه حسین پور به ارائه‌ی توضیحاتی در رابطه با اصول اولیه سیاه مشق پرداخته و سیاه مشق نوین را پله‌ای برای رسیدن به نقاشی‌خط عنوان کرد.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که ربابه حسین پور در این برنامه به آن پرداخت این بود که:  مشق نظری و خوب دیدن تاثیر بسزایی در خط خوشنویس دارد و اعضا می بایست در انجمن ها و نمایشگاه ها به دنبال کشف زیبایی ها و تجارب جدید باشند. همچنین انتخاب شعر یا متن مناسب که زیبایی حروف را نمایان کند اهمیت بسیار دارد.

این مدرس خوشنویس در ادامه به تفاوت های دانگ مشقی و دانگ چلیپا و ویژگی های هر یک پرداخت. در این نشست اعضا با استفاده از آموزه های انجمن خوشنویسی به خلق آثار زیبای سیاه مشق پرداختند.

گفتنی‌ست؛ اعضای مراکز: ۴۰، ۲۵، ۲۷، ۱۲، ۱۴، ۳۵، ۳۸، ۴۱، ۳ و ۱۵ در این جلسه‌ی انجمن حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =