کارگاه «هنرهای بومی منطقه‌ای» ویژه مربیان فرهنگی استان برگزار شد

دوره آموزشی «هنرهای بومی منطقه‌ای» با حضور مربیان و کارشناسان بصورت مجازی به همت مرکز آفرینش های هنری و آموزش استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی هم‌زمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت مقام زن دوره آموزشی «هنرهای بومی منطقه‌ای» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ دی‌ماه با حضور پروین قهرمانی نژاد  کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فضای مجازی اسکای‌روم برگزار شد.

در این دوره که به مدت ۱۲ ساعت ویژه مربیان فرهنگی مراکز توسط واحد آموزش استان برنامه‌ریزی و اجرا گردید مباحثی چون تعریف هنرهای سنتی و انواع آن، صنایع‌دستی بومی و منطقه‌ای، صنایع‌دستی چوبی و پوشاک سنتی مطرح شد.

کارگاه «هنرهای بومی منطقه‌ای» ویژه مربیان فرهنگی استان برگزار شد

پروین قهرمانی نژاد در این دوره به تعریف انواع هنرهای بومی و سنتی شامل انواع نمایش سنتی، صنایع دستی، معماری سنتی، موسیقی سنتی، شعر و ادبیات، کتابت و نگارگری و ... و همچنین به تعریف صنایع دستی و هنرهای بومی و منطقه ای شامل صنایع چوبی از جمله ارغوان بافی و گره چینی، پوشاک سنتی، کفش و زیورآلات و ... و کاربرد این هنرها در فعالیتهای مراکز فرهنگی و هنری پرداخت.

کارگاه «هنرهای بومی منطقه‌ای» ویژه مربیان فرهنگی استان برگزار شد

در روز نخست برگزاری این کارگاه، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان با حضور در دوره و تبریک هفته گرامیداشت مقام زن که مظهر گفت: رابطه هنر و حس بسیار نزدیک است و بسیاری از هنرهای بومی منطقه‌ای هنرهایی هستند که کاملاً بر اساس ذوق و قریحه به وجود آمده‌اند.

ایشان با تأکید بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع هنرهای بومی و منطقه‌ای گفت: هنر ابزار اساسی در انتقال مفاهیم به مخاطب است و ما باید از این ظرفیت در مراکز استفاده کنیم. وی در ادامه به ظرفیت مربیان و کارشناسان در حوزه هنرهای بومی منطقه‌ای اشاره کرد و آماده‌سازی بستر مناسب جهت انعکاس تجربیات و دانش مربیان به سایر همکاران را فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه فرهنگ و هویت بومی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون دانست و در پایان با اهدای لوح تقدیر از مدرس دوره به‌عنوان یکی از بانوان فرهیخته و هنرمند استان تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =