هنر، مشاهده و تفکر در بیست و چهارمین کارگاه تخصصی انجمن نقاشی

بیست و چهارمین کارگاه تخصصی انجمن نقاشی کانون استان تهران با حضور رضا عبدلی و جمعی از مربیان مراکز این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ بیست و چهارمین کارگاه تخصصی انجمن نقاشی روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، با موضوع "هنر ، مشاهده و تفکر" با حضور رضا عبدلی مدرس دانشگاه، کارشناس هنرهای تجسمی و جمعی از مربیان و اعضا در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ (مرکز سوفار) برگزار شد.

پس از بازدید از آثار نمایشگاه هنرهای تجسمی رضا عبدلی با اشاره به تکنیک های مشاهده و تحلیل آثار، «هنری ماتیس» را به عنوان یک هنرمند پیشرو و علاقه‌مند به هنر اسلامی معرفی کرد و در ارتباط با شیوه کار و دیدگاه این هنرمند و آثارش صحبت و اعضا را با مکتب فویست‌ها و امپرسیونیست‌ها آشنا کرد.

این مدرس هنر در ادامه اشاره کرد: ماتیس به تجربیات جدیدی در زمینه بهره گیری از نقوش تزیینی و اسلیمی دست یافت. نقوش تزیینی و رنگ دو عنصری بودند که در آثار ماتیس یافت می شد و او این ویژگی را از نگارگری های اسلامی الهام گرفته بود. او شیفته هنر اسلامی و نقاشی های مینیاتور شرق بود.

عبدلی گفت: ماتیس در ساختار نگارگری ایرانی اسلامی، متوجه عظمت رنگ و توازن قابل تحسین اشکال و نقوش در یک ترکیب بندی منسجم شد و سعی کرد از روابط تصویری حاکم بر نگارگری بهره گیرد و به ساده کردن اشکال در قالب رنگهای پر قدرت بپردازد.

پس از معرفی و انجام چند بازی گروهی متناسب با فضای کارگاه هنری، مهمان برنامه لوح تقدیر چند تن از مربیان فعال نقاشی را اهدا کردند.

بیست و چهارمین کارگاه تخصصی انجمن نقاشی استان تهران با پرسش و پاسخ میان مربیان، اعضا و مدرس به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =