آغاز سومین پویش کودکان سایبری با هدف آگاهی کودکان و نوجوانان در استفاده صحیح از فضای مجازی

سومین پویش کودکان سایبری با هدف آگاهی کودکان و نوجوانان در استفاده صحیح از فضای مجازی ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در بستر شاد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی حریم خصوصی موضوعی است که نمی توان یک باره برای کودک تعریف و چارچوب برایش تعیین کرد.

والدین با رفتار و عملکرد خود به کودک می آموزند که مفهوم حریم خصوصی را یاد بگیرد و نگذارد کسی وارد حریم خصوصی او گردد.

کودکان باید بدانند اطلاعات هویتی و خانوادگی، عکس‌های خصوصی، شماره تلفن، آدرس منزل و رمز کارت‌های بانکی خصوصی هستند و نباید افشا شوند.

برای اینکه کودک درک درستی از حریم خصوصی داشته باشد به او مفهوم راز را بیاموزید و بگویید که حرف های خانه مال خانه است، نباید همه جا گفته شوند. اما به او یاد دهید که شما را دوست خود بداند و هر چیزی را با شما در میان بگذارد.

سومین پویش " کودکان سایبری " به همت پلیس فتا و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی  و متوسطه در بستر شاد  طراحی شده است.

محورهای موضوعی این پویش شامل  خطرات بازی های رایانه ای بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، قلدری سایبری (ایجاد مزاحمت و شوخی های گروه های همسال برای یکدیگر)، خطر اعتماد به افراد غریبه در شبکه های اجتماعی، زندگی در دنیای هوشمند، فوائد استفاده صحیح از فضای مجازی، راهنمایی و مشورت با والدین درخصوص چالش های فضای مجازی می باشد.

ارسال آثار  در برنامه شاد به آدرس  @Cyber_painting_bot  و مهلت ارسال: تا ۲۹ دی ماه۱۴۰۱ می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =