برخورداری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز مازندرانی از طرح کانون مدرسه

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از برخورداری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز مازندرانی از طرح کانون مدرسه در سراسر استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، محمدعلی یزدان‌شناس با اعلام این خبر افزود: طرح کانون مدرسه از طرح‌های مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش بوده که با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون و مدارس  انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:  آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌­ها و اهداف آن - زمینه سازی برای پرورش خلاقیت، نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان - بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع کانون پرورش فکری برای یادگیری به شیوه غیر مستقیم و انس دانش آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی از اهداف محوری این طرح می باشد.

 یزدان شناس در ادامه بیان داشت: طرح کانون مدرسه در ۲۴مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان مازندران اجرا می‌شود و  بیش از ۱۶ هزار ۷۲۹ دانش آموز دختر و پسر مازندرانی پایه دوم تا پنجم ابتدایی در قالب یک بازدید یک روزه در ماه در مراکز کانون حضور یافته و متناسب با دروس خود به انجام فعالیت‌های متنوع درحوزه؛ فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازند.

مدیرکل کانون مازندران به تاریخ اجرای این طرح از ابتدای دی‌ماه سال جاری تا نیمه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۲ اشاره داشت و با تقدیر از همکاری مدیرکل آموزش و پرورش استان، رؤسای ادارات آموزش و پرورش و مسؤولان مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان‌ها گفت: انجام فعالیت‌های: قصه گویی- معرفی شخصیت معرفی وقایع و ایام - معرفی کتاب ساخت کاردستی- انجام فعالیت‌های نمایشی- نمایش فیلم- برگزاری کارگاه‌های نقاشی- خوشنویسی- داستان و شعر و سفالگری بخشی از برنامه‌های اجرایی این طرح  است.

 گفتنی است: طرح «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم ­نامه­ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله در سراسر کشور در حال اجراست.

برخورداری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز مازندرانی از طرح کانون مدرسه

برخورداری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز مازندرانی از طرح کانون مدرسه

برخورداری بیش از ۱۶ هزار دانش آموز مازندرانی از طرح کانون مدرسه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =