جلسه  هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی بندرعباس برای امیدآفرینی کودکان روستاها برگزار شد

با همکاری و مشارکت دهیاران، جلسه هماهنگی ویژه برنامه حضور کاروان سیار روستایی کانون هرمزگان و کرمان جهت برگزاری برنامه شادی و امیدآفرین فرهنگی درایام دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، جلسهای با حضورنعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی و فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی کانون استان، نرگس غلامپور مدیرکل امور روستایی و شوراها، علی اورنگ کارشناس سیاسی امنیتی بخشداری‌ها و جمعی از دهیاران روستاهای مناطق ایسین و تازیان بندرعباس برگزار شد.

این جلسه با هدف هماهنگی و برنامه ریزی حضور کاروان سیار روستایی کانون هرمزگان و مشارکت استان کرمان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاهای  بندرعباس در ایام دهه مبارک فجر تشکیل شد وبه اهمیت تبین صحیح انقلاب برای کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر با برگزاری جشن ها و ویژه برنامه های درخور کودکان و نوجوانان مورد تاکید قرار گرفت.

غلامپور ضمن تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان از تشکیل جلسه و برنامه ریزی از حضور کاروان سیار روستایی در دهه مبارک فجر گفت: این فرصت خوبی است که جهت ارتقا سطح فرهنگ و دسترسی به محتوای مناسب فرهنگی و همچنین اجرای برنامه های شاد و متنوع برای کودکان ونوجوانان در روستا که می‌توان از ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در این ایام بهره برد.

وی افزود: دهیاران می توانند درحوزه فعالیت های فرهنگی در روستا از همکاری و مشارکت های دستگاه های فرهنگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استفاده نمایند و دسترسی کودکان ونوجوانان روستا را به محتوا و برنامه های فرهنگی مناسب ایجاد کنند.

نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی کانون ضمن تبریک پیش رو بودن دهه مبارک فجر گفت:خرسندیم که بتوانیم در این ایام با برنامه ریزی و مشارکت دهیاران، برنامه های  شاد و امید آفرینی را برای کودکان و نوجوانان روستا رقم بزنیم.

اسدی افزود:هدف ما در پیک امید کاروان سیار روستایی این است که بتوانیم با مشارکت دهیاران نوید بخش شادی و نشاط کودکان و نوجوانان باشیم و حس امید را در دل کودکان و نوجوانان گسترش دهیم.

غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری استان ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیت های کانون در مراکز ثابت، نحوه فعالیت و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط کتابخانه های سیار در روستا پرداخت.

وی افزود: ماهیت کتابخانه های سیار روستایی مختص کودکان ونوجوانان روستا می باشد که دسترسی به کتابخانه ها و مراکز ثابت ندارند، کتابخانه های سیار با همان امکانات مراکز ثابت در روستاها حضور پیدا میکنند و برای کودکان و نوجوانان برنامه های فرهنگی و هنری انجام می دهند.

وی پس از تشریح فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی به دهیاران از حضور دو مربی توانمند کتابخانه سیار روستایی از کانون استان کرمان خبر داد و گفت: این جلسه تشکیل شد تا با هماهنگی و برنامه ریزی منسجم بتوانیم با حضور کتابخانه های سیار روستایی از کانون استان هرمزگان و کرمان لحظات شاد و مفرحی را برای کودکان و نوجوانان روستا رقم بزنیم.

جلسه  هم‌اندیشی دهیاران بخش مرکزی بندرعباس برای امیدآفرینی کودکان روستاها برگزار شد

سپس در ادامه جلسه کارشناس مسئول فرهنگی و هنری استان وهمچنین مسئول پیک کاروان سیار روستایی هرمزگان و کرمان در خصوص زمان بندی و حضور کتابخانه های سیار روستایی و محل اجرای برنامه ها با دهیاران روستاها به بحث و گفتگو پرداخت.

گفتنی است کتابخانه های سیار روستایی کانون هرمزگان و کرمان در تاریخ های ۱۱ و ۱۲ در روستاهای کم برخوداربندرعباس  «هورمودر، پشته، ،محله نو و قلعه ایسین، درگیر، بنوبند، بنوبند پاسنگ، تازیان، کنارو، محمد آباد، محمد شمسی،قلات بالا، قلات پایین» و ۱۳ بهمن ماه در «جزیره لارک» به اجرای برنامه های فرهنگی هنری شاد و متنوع خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است، این رویداد فرهنگی با مشارکت شهرداری و حوزه هنری استان هرمزگان نیز همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =