شیوه‌نامه‌ی برنامه عملیاتی فعالیت‌های مراکز درسال ۱۴۰۲ بررسی شد

نشست مجازی مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اردبیل با موضوع بررسی شیوه‌نامه‌ی برنامه عملیاتی فعالیت‌های مراکز در سال پیش‌رو، روز سه شنبه یازدهم بهمن‌ماه۱۴۰۱، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان در این نشست با بیان اینکه برنامه‌ریزی مراکز برای اجرای فعالیت‌ها در سال آینده با رویکردی جدید و مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی خواهد بود، گفت: پیش‌نویس سیاست‌های کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۲ در ۱۳ بند و با اسـتناد به اسـناد بالادستی شامل منویـات مقـام معظم رهبری، سـندتحول دولت مردمی، چشم‌انداز کانون، سـند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است که پیش‌بینی برنامه‌ها در اداره‌کل و همچنین مراکز فرهنگی و هنری همسو و همگام با این سیاست‌ها خواهد بود.

سرپرست کانون استان با اشاره به اینکه در این رویکرد، محور اصلی برنامه‌ها با مراکز خواهد بود، افزود: مربیان مراکز در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بر اساس وضعیت موجود، برنامه‌های عملیاتی خود را در جهت افزایش کارایی و براساس شاخص‌هایی که خودشان تعریف می‌کنند؛ پایه‌ریزی خواهند کرد تا پس از اجرا و ارزیابی برنامه، شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها در تمامی حوزه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: به کارگیری ایده‌های جدید و خلاق در برنامه‌ها و توجه به کمیت و کیفیت فعالیت‌ها تاثیر مستقیمی درمیزان تخصیص اعتبارات جاری مراکز خواهد داشت چرا که در این رویکرد سعی شده است برنامه‌هایی که مورد تایید ستاد قرار گرفته است از حمایت‌های مالی پیش بینی شده برخوردار باشند.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید در خصوص برنامه‌های عملیاتی، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان از اختیارات بیشتری برای پیش‌بینی و اجرای فعالیت‎ها بهره می‌گیرند.

شیوه‌نامه‌ی برنامه عملیاتی فعالیت‌های مراکز درسال ۱۴۰۲ بررسی شد

وی با اشاره به شکل‌گیری و تقویت ایمان دینی و هویت ایرانی اسلامی و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان از سیاست‌های جدیدکانون در تدوین کتاب کار مراکز، موضوعات ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، امربه معروف و نهی از منکر و اقامه‌ی نماز را در حوزه تربیت اسلامی و آموزش حقوق شهروندی، توجه به مسایل زیست محیطی و فرهنگ و هنر بومی و ملی را در جهت تقویت هویت ملی اعضا مورد تاکید قرار داده و خواستار پیش بینی برنامه‌های فرایندی در این زمینه شد.

علومی در تشریح نمایه برنامه‌های عملیاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: مراکز براساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند تا پس از طی فرایند اجرای برنامه، اهداف کمی و کیفی از قبل تعیین شده حاصل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =