کد خبر: 322777
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
برگزاری پویش "سرزمین مهر" در اسفراین

پویش "سرزمین مهر" با هدف امید آفرینی، برقراری پیوند با گذشته تاریخی، آشنایی با فرهنگ پوشش اقوام مختلف و آشنایی با دستاوردهای مختلف کشور، در اسفراین برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف امید آفرینی، برقراری پیوند با گذشته تاریخی، آشنایی با فرهنگ پوشش اقوام مختلف و آشنایی با دستاوردهای مختلف کشور، پویش «سرزمین مهر» را برگزار می‌کند.

این پویش در سه بخش آگاهی بخشی عمومی، «از طریق چاپ پوستر و بنرهایی با محتوای فرهنگی» جشنواره ساخت عروسک های دست ساز با تکیه بر ساخت عروسک های بومی و محلی اقوام مختلف ایران و ساخت ماکت (ماکت هایی از دستاوردهای کشور در عرصه های مختلف صنعتی و اماکن مذهبی )برگزار می شود.

کودکان و نوجوانان می توانند با کمک یکی از والدین خود یک عروسک بسازند و برای ساخت آن می توانند از هر ماده ای استفاده کنند (سفال-پارچه-چوب-کاغذ) اما بهتر است این عروسکها و پوشش آنها بیان کننده پوشش اقوام مختلف باشد یا یکی از آداب و رسوم آنها را نشان دهد.

 عروسک ها می توانند انسان نما باشند یا مانند «تکم» غیر انسان باشند اما بیان کننده یک رسم و آیین باشند.

برای ساخت ماکت ها نیز می توانند  از هر ابزاری استفاده کنند اما بهتر است این ماکت ها از استحکام لازم برخوردار باشند تا هنگام  حمل و نقل آسیب نبینند .

گفتنی است ؛ کودکان و نوجوانان اسفراینی می توانند جهت تحویل آثار به غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین در حاشیه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مراکز کانون واقع در طالقانی ۱۸ و شهرک فرهنگیان، پارک ارمغان مالیات مراجعه نمایند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۵۶۴۲۷۲۹۴ در رسانه های اجتماعی تماس حاصل فرمایید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =