تاریخ هنر، تاریخ تحول فکر و اندیشه است

نشست «بررسی تاریخ هنر نقاشی» با حضور اعضای انجمن نقاشی و دعوت از داریوش علومی معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز سه‌شنبه، ۱۱بهمن‌ماه۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی و هنری ‌شماره‌۵ کانون اردبیل برگزار شد، داریوش علومی،معاون فرهنگی کانون ضمن تبریک و گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت بررسی تاریخچه‌ی پیدایش هنر نقاشی در ایران و جهان گفت: دانستن تاریخ و سیر تحول نقاشی و آشنایی با سبک‌های مختلف این هنر، اولین اصل در فعالیت یک هنرمند نقاش است.

وی در در ادامه‌ی صحبت‌های خود با پرداختن به ویژگی‌های نگرشی تاریخ هنر در مصر و یونان باستان، تصریح کرد: هنر از بدو پیدایش، راه پیشرفت را به سرعت پیموده است و می‌توان گفت، تاریخ هنر در همه‌ی دوران، تاریخ تحول فکر و اندیشه بوده است.

تاریخ هنر، تاریخ تحول فکر و اندیشه است

معاون فرهنگی کانون در تشریح ویژگی‌های هنر اسلامی و ماهیت هنر در غرب نیز، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی هنر وسیله‌ای برای قرب الی الله و هدف نهایی هنرمند، توجه شناخت خدا است، در حالی در هنر غرب به محصول نهایی و خلاقیت در اثر، بیشتر توجه می‌شود.

علومی برگزاری جلسات و نشست‌های اعضای انجمن نقاشی کانون استان را گامی مهم در پیشبرد اهداف آفرینش‎های هنری کانون دانسته و از برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، اردوهای هنری و ایجاد فرصت در عرصه تصویرگری، در جهت حمایت از این انجمن خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =