کد خبر: 322826
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
بازدید 358
نمایش " داشت عباسقلی خان پسری " روی صحنه سینما تئاتر کانون بوشهر

نمایش " داشت عباسقلی خان پسری " کاری از واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر به روی صحنه رفت. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، نمایش " داشت عباسقلی خان پسری " نمایشی موزیکال با بهره گیری از طراحی و شیوه اجرایی متفاوت برای رضایت مخاطب کودک و نوجوان  به  همت واحد هنری  اداره کل کانون استان بوشهر به روی صحنه رفت.

به گفته محسن حلوایی طراح و کارگردان این اثر : این نمایش بعد از مدتها به صورت باز اجرا  با حمایت سمیه رسولی، مدیرکل کانون استان و مشارکت و همکاری اساتید، مدیریت و دانش آموزان هنرستان فاطمیه بوشهر در  اداره کل کانون به شیوه اجرای عروسکی و تلفیقی از متن، موسیقی فولکلور برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شد.

وی با بیان این نکته  که  نمایش " داشت عباس قلی خان پسری "  ، برگرفته از قصه ی ناب و خاطره انگیز علیمردان خان است ؛ که سال ها خاطرات را برای همه ی ما به تصویر می کشد گفت : این اثر قصه ای است که تمامی ما اعم از پیر و جوان ، زن و مرد با آن می خندیدیم ، بازی می کردیم و حتی با آرامی می خوابیدیم.

سمیه رسولی؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در خصوص اجرای این نمایش گفت: هدف حمایت از اجرای نمایش های فاخر در حوزه کودک و نوجوان بوده است و برانیم تا با اجرای اینگونه نمایش ضمن ارتقاء کیفی ذائقه هنری مخاطب، روحیه نشاط و شادی را در کودکان ایجاد کنیم

گفتنی است نسخه اصلی قصه این اثر نمایشی برگرفته از شعر  علیمردان خان است که  داستان پدر و مادری متمول است که پس از سالها صاحب فرزندی می شوند که نام او را علیمردان خان میگذارند. این دردانه یکدانه بنا بر اشتباه پدر و مادر هرچه بزرگ‌تر می‌شود بی‌ادب و لوس و مردم آزارتر بار می‌آید، تا اینکه . . . .

داشت عباسقلی خان پسری

پسر بی ادب و بی هنری

اسم او بود علیمردان خان

اهل منزل ز دستش به امان....

عوامل این نمایش :

طراح و کارگردان : محسن حلوایی .

بازیگران : عسل بحرینی ، دینا بدیه  ، آرزو تلخابی ،نجمه درخشان، عسل آقایی  و...

موسیقی : وهاب زنگویی ، محسن رضوی ، حسن سرشار

  دوخت  لباس : مهری دشت دار 

طراحی و ساخت عروسک ها: لیلا منصوری نژاد/مهتا کرمی

شایان ذکر است این نمایش تا پایان  بهمن  ماه در سالن سینما کانون استان  در دو نوبت صبح ویژه مدارس و بعد از ظهر  ویژه عموم  روی صحنه است .

برای هماهنگی رزو مدارس می توانند با شماره ۰۹۳۷۵۳۴۷۷۷۳ تماس حاصل نمایند.

نمایش " داشت عباسقلی خان پسری ..." روی صحنه سینما تئاتر کانون بوشهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =