تازه ترین انجمن شعر وداستان ایلام با موضوع ادبیات انقلاب برگزار شد

انجمن ادبی شعر وداستان ایلام با حضور نویسنده ومنتقد ادبی موضوع نشست را به ادبیات انقلاب اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان، انجمن ادبی شعر وداستان ایلام با حضور مدیرکل ومعاونین اداری مالی و فرهنگی وکارشناس ومربیان واعضای انجمن با موضوع ادبیات انقلاب برگزارشد. 

در این نشست پس ازخیرمقدم کارشناس ادبی ومسئول انجمن های ادبی استان،  فاطمه رستگارمدیرکل کانون ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای انجمن ادبی و خیرمقدم به مهمان ویژه برنامه واعضا، از فعالیت انجمن ها به ویژه انجمن ادبی قدردانی نمود و گفت:  جای بسی امیدواری ست که اعضای خوب ادبی از بهترین عضوها و مشاورین نوجوان مدیرکل می باشند و در بسیاری از برنامه ها شاهد حضور پر رنگ وموفق آنها هستیم

وی همچنین اعضا را به حضور بیشتر در برنامه ها به ویژه راهپیمایی روز بیست ودوم بهمن تشویق نمود. 

در ادامه مهمان ویژه برنامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع انجمن ادبی از ادبیات انقلاب برای اعضا چنین سخن گفت: 

تا پیش از انقلاب اسلامی نویسندو شاعران بیشتر سنتی گرا بودندولی با آمدن انقلاب اسلامی رویش جدید در ادببات آغازشدوموضوعات بیشتر ومتنوع تری برای نوشتن وسرود پیش آمد. و علاوه برادببات کلاسیک، انواع ادبی دیگری نیزبه قالبهای ادبی افزوده شد. از جمله متن های کوتاه ادبی. 

بتول میرزایی گفت؛: به علت وجود خفقان در قبل از انقلاب رشد موضوعی ادبیات کمتر ولی بعد از انقلاب رویش وپویایی چشمگیری داشت. شاعران ونویسندگان راحتتر می نوشتندوبا ذهن آزاد دست به نوپردازی وخلاقیت زدند. به ویژه دردهه های اول انقلاب با شروع جنگ تحمیلی انواع ادبی مانند خاطره نگاشت به جود آمدکه ببانگر تاریخ شفاهی جنگ بودوروز به روز به این دریای وسیع افزوده شدو خفقان در اشعار جای خود را به امیدواری دادو اشعار اوج گرفت. 

در ادامه اعضا به خوانش اثر پرداخته و نقد وبررسی آثار توط مهمان برنامه و اعضا ومربیان انجام شد. 

این نویسنده ومنتقد ادبی در پایان ضمن تشویق وترغیب اعضا نسبت به همکاری در خصوص جاپ آثار اعضای علاقه مند وفعال، قول مساعد داد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =