آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «در امتداد نگاه » در مرکز قیدار

همزمان با دهه مبارک فجر آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «در امتداد نگاه» و برگزاری جشنواره عکس «زیبایی‌های شهر من » که حاصل عکس‌های برگزیده اعضای انجمن عکاسی در فراخوان‌های داخلی و بین‌المللی و آثار برتر جشنواره زیبایی‌های شهر من می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ علی بیگلو مربی مسئول مرکز قیدار در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «در امتداد نگاه» و برگزاری جشنواره عکس «زیبایی‌های شهر من » که حاصل عکس‌های برگزیده  اعضای انجمن عکاسی در فراخوان‌های داخلی و بین‌المللی و آثار برتر جشنواره زیبایی‌های شهر من می‌باشد. گفت: نمایشگاه در امتداد نگاه با حضور ارزشمند شهردار و شورای اسلامی شهر قیدار، سرپرست کانون استان زنجان و کارشناس آفرینش‌های هنری کانون زنجان، معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان خدابنده، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول امور بانوان فرمانداری، مدیران، معلمان و هفتاد نفر از دانش آموزان مدرسه شاهد و شهید رجایی افتتاح شد.

بر همین اساس علی بیگلو بیان کرد نمایشگاه عکس « در امتداد نگاه » با هدف شناسایی ظرفیت و استعدادهای عکاسی، تبادل اندیشه و ارج نهادن به هنر عکاسی، تقویت و پرورش خوب دیدن، دوباره دیدن و توجه به پدیده،های محیط پیرامون و به تصویر کشیدن زیبایی‌های شهر قیدار با مساعدت و همراهی ارزشمند شهردار و شورای اسلامی شهر قیدار برگزار می شود.

علی بیگلو در خصوص انجمن عکاسی و اعضای پویای انجمن وکسب عناوین برتر فراخوان‌های داخلی و بین‌المللی و آثار نمایشگاه توضیحاتی ارایه نمود.

در ادامه برنامه دارایی سرپرست کانون استان زنجان ضمن ابراز خرسندی از دقت و توجه مدیران ارشد سازمان‌های دولتی شهرستان خدابنده به فعالیت فرهنگی هنری مرکز قیدار و حضور در این رویداد هنری و تبریک ایام مبارک دهه فجر لزوم همکاری و تعامل بیشتر شهرداری با کانون را خواستار شد و افزود تداوم همکاری‌ها و حمایت از برنامه‌های هدفمند و با نشاط با نظر مساعد شهردار ساعی و تلاشگر شهر قیدار به نفع جامعه‌ی هنرمندان خواهد بود که نمونه آن رویداد مهم فرهنگی هنری نمایشگاه عکس (در امتداد نگاه) و جشنواره عکس (زیبایی های شهر من) با هدف توجه دادن مخاطبان به بهره‌گیری از هنر عکاسی برای خلق آثار هنری فرهنگی و تشویق اعضای نوجوان انجمن عکاسان می باشد که در تعامل شایسته مرکز فرهنگی هنری قیدار و شهرداری و شورای اسلامی شهر قیدار نبی (ع) اجرا می‌شود.

سپس موسوی شهردار قیدار ضمن تشکر از مجموعه‌ی کانون پرورش فکری، فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی را بسیار ارزشمند توصیف کرد از آمادگی شهرداری در زمینه  همکاری در زیباسازی فضای بیرونی مرکز خبر داد و گفت مرکز فرهنگی هنری قیدار با اجرای فعالیت‌های مطلوب هنری بانشاط از موقعیت مکانی مناسب و مخاطبین با استعدادی برخوردار است وبه فعالیت‌های هدفمند مرکز بسیار باید اهمیت داد.

موسوی شهردار قیدار استقبال از برگزاری نمایشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود برگزاری نمایشگاهی از این دست فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های و ظرفیت‌های هنری مربیان، اعضای مرکز و هنرمندان خوب شهرستان خدابنده است، حضور آثار هنرمندان در مرکز عامل انگیزه بخشی و مهمی است که یقینا به رشد، پیشرفت هنرمندان، هنرجویان و معرفی هرچه بیشتر آنها کمک می کند.

گفتنی است، در نمایشگاه عکس (در امتداد نگاه) ۷۰ عنوان اثر ارزشمند عکاسی از دستاوردهای اعضای انجمن عکاسی در فراخوان‌های داخلی و بین المللی در ابعاد a3 و ۱۰ عنوان اثر ارزشمند برگزیده آثار هنرمندان در جشنواره عکس زیبایی‌های شهر من در ابعاد ۴۰در۶۰ برای به تصویر کشیدن زیبایی‌ها آفرینش طراحی  شده است و علاقه‌مندان برای تماشای آثار این نمایشگاه می‌توانند به مدت دو هفته به مرکز فرهنگی هنری قیدار مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است که انجمن عکاسی کانون استان زنجان  تاکنون چهل و هشت جلسه آموزشی عکاسی را برگزار نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =