کد خبر: 323344
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
بازدید 196
دومین جلسه انجمن زیست شناسی کانون استان تهران برگزار شد

همزمان با بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دومین انجمن زیست شناسی در مرکز علوم کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران؛ دومین انجمن زیست شناسی همزمان با بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز علوم برگزار شد.

این برنامه با حضور اعضای انجمن زیست شناسی از مراکز استان تهران در روز پنج شنبه 27 بهمن ماه با موضوع "داروها و دمنوش های گیاهی" با حضور دکتر ژیلا حسینعلی زاده در حالی برگزار شد که اعضای انجمن با تعریف مزاج و انواع آن، اخلاط چهارگانه بدن، کارکرد شّش ها و دانش سلامتی آشنا شدند. 

آشنایی اعضا با انواع مزاج ها، با پیش درآمدی بر انواع رکن ها یا همان عناصر طب سنتی ادامه یافت. در مورد انواع کیفیت بارز (غالب)، انواع کیفیت پنهان(مغلوب) و کیفیت کلی و اولیه (سبک و سنگین) گفت و گو و به پرسش های اعضا پاسخ داده شد. 

بخش دیگر دومین جلسه انجمن زیست شناسی به نشانه های تشخیص مزاج اختصاص یافت. این موارد شامل کیفیت بدن در هیکل و اندازه، مو، رنگ بدن، میزان خواب و بیداری و... از مباحث مورد علاقه اعضا در انجمن بود. 

بخش پایانی انجمن  زیست شناسی با نحوه آموزش چند نوع دمنوش گیاهی مناسب برای نوجوانان همراه بود. گفتنی است انجمن زیست شناسی در 19 آبان 1401 مصادف با روز علم افتتاح شد و به صورت فصلی برگزار کننده جلسات تخصصی است. 

دومین جلسه انجمن زیست شناسی کانون استان تهران برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =