بیست و هشتمین همایش آهنگ بهاران در کانون استان تهران

همایش ادبی "آهنگ بهاران" و نشست اعضای مکاتبه‌ای در بیست و هشتمین دوره‌ی برگزاری، با حضور اعضای برگزیده‌ی مراکز کانون استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران؛ این همایش باسابقه که بیست و هشت سال از شکل‌گیری و اجرای آن می‌گذرد، با حضور سیدعلی حسینی معاون اداری-مالی، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی، کارشناسان و کارکنان واحدهای مختلف این اداره‌کل، مربیان و رابطان ادبی، اعضای برگزیده‌ی دختر و پسر و خانواده‌ها در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری حجاب به اجرا در آمد. همچنین فرزانه رحمانی، شراره هاشم دباغیان، طاهره شهابی و مریم کوچکی از مرکز آفرینش‌های ادبی کانون در این برنامه حضور داشتند.

آهنگ بهاران به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران و اجرای مهرانگیز اخوی آغاز و در ابتدای این همایش مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی این استان دقایقی برای حاضران صحبت کرد. وی با اشاره به تاریخچه و سابقه‌ی همایش آهنگ بهاران و اهمیت پرداختن به ادبیات کودک و نوجوان، از تلاش همکاران و حضور پررنگ اعضا تقدیر و تشکر کرد.

در بیست و هشتمین همایش آهنگ بهاران، 5 عضو کودک، 3 شاعر نوجوان و 3 داستان نویس نوجوان به قرائت اثر پرداخته و از 7 عضو ارشد کانون استان تهران تقدیر به عمل آمد و 2 نفر از آنان آثار خود را برای دوستان خود قرائت کردند.  

پس از اثرخوانی اعضای کودک در بخش نخست، دیگر اعضای این بخش با معرفی مجری مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. ادامه‌ی برنامه نیز به پخش کلیپی با موضوع الفبا اختصاص داشت که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

اثرخوانی سه نفر دیگر از اعضای نوجوان بخش بعدی برنامه بود. سپس کلیپی مرتبط با اعضای مکاتبه‌ای پخش شد و بلافاصله مریم عباسی، نگین صدری‌زاده و فهیمه شانه به عنوان پاسخگویان نامه‌های اعضا توسط مجری معرفی و مورد تشویق کودکان و نوجوانان به ویژه اعضای مکاتبه‌ای قرار گرفتند.

در بخش دیگر برنامه، برگزیدگان جشنواره‌های مختلف کشوری که در طول سال برای کانون استان تهران در حوزه‌های شعر و داستان افتخارآفرینی کردند، معرفی شده و سپس اعضای ارشد کانون برای اثرخوانی و تجدید خاطره به جایگاه دعوت شدند.

آهنگ بهاران با حضور کبرا بابایی کارشناس‌مسئول واحد ادبی و قرائت بیانیه‌ی همایش بیست و هشتم ادامه یافت. سپس امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران که به عنوان میهمان ویژه‌ی آهنگ بهاران در جمع حضور داشت در جایگاه حاضر و دقایقی برای شرکت‌کنندگان صحبت کرد.

عطیه علیجانی مدیر مدرسه شهید ادب، سفیر نامه‌ها در بخش مکاتبه‌ای که همواره با این بخش تعامل سازنده و پیوسته داشته، در جمع حضور داشت که در جریان برنامه از وی با اهدای لوح تجلیل شد.  

ادامه‌ی برنامه به تقدیر از مربیان پرتلاش ادبی و رابطان اختصاص داشت. در این قسمت از مربیان پاسخگو در بخش مکاتبه‌ای، مربیان ادبی و رابطان مراکز با اهدای لوح آنان تقدیر به عمل آمد. مربیان و رابطان ادبی در این بخش از برنامه با اعلام مجری به همراه اعضای خود در جایگاه شده و پس از تجلیل، عکسی به یادگار گرفتند. در این بخش از بهناز ابوالوفایی مربی ادبی مراکز استان تهران و مهدیه صدری مربی فرهنگی و رابط ادبی به صورت ویژه تجلیل شد.

در انتهای برنامه از سال‌ها تلاش مهرانگیز اخوی در پیشبرد اهداف کانون، پرورش اعضای خلاق در حوزه‌های فرهنگی و ادبی و همکاری متناوب با واحد آفرینش‌های ادبی تقدیر شد.

گفتنی‌ست؛ آهنگ بهاران بیست و هشتم با گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی و پذیرایی از میهمانان به کار خود پایان داد.

برای دیدن گزارش تصویری این همایش اینجا کلیک کنید.

برای دیدن بیانیه آهنگ بهاران اینجا کلیک کنید. 

برای دانلود PDF کتاب آهنگ بهاران اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =