کد خبر: 323692
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بازدید 211
برگزیدگان فراخوان شاهنامه خوانی مراکز کانون شهرستان اردبیل معرفی شدند

مراسم پایانی فراخوان شاهنامه خوانی با حضور معاون فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، کارشناس آفرینش‌های ادبی، جمعی از اعضای شرکت کننده و اولیای آن‌ها اسفندماه ۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این مراسم داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان با اشاره به تاریخ نگارش شاهنامه و خواستگاه این کتاب تاریخی،اسطوره‌ای، این اثر را در تاثیرگذاری بر فرهنگ و هویت ملی کم نظیر دانست.

علومی توجه به آموزه‌های اخلاقی را از دیگر ویژگی‌های شاهنامه عنوان داشته و گفت: پرداختن به صفات نیک انسانی و پای‌بندی به اخلاق در این اثر ارزشمند، در رشد و پرورش فضایل اخلاقی در کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است.

برگزیدگان فراخوان شاهنامه خوانی مراکز کانون شهرستان اردبیل معرفی شدند

مهدیه علیقلی‌زاده، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان نیز ضمن قدردانی از مربیان و اعضای شرکت کننده در این فراخوان، پهلوانان و اسطوره‌های ایرانی را دارای ویژگی‌های بارز اخلاقی دانست که در نقطه‌ی مقابل شخصیت‌های غربی قرار دارند.

وی افزود: بررسی و پردازش منش حکیمانه و خردمندانه اسطوره‌های ایرانی در کنار استفاده از محتوای اصیل ایرانی اسلامی، بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

در فراخوان شاهنامه خوانی که به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی مرکز شماره ۵ کانون اردبیل منتشر شده بود با اتمام مهلت ارسال آثار، از بین مراکز پنجگانه این شهرستان ۲۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از بررسی، هفت اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

برگزیدگان فراخوان شاهنامه خوانی مراکز کانون شهرستان اردبیل معرفی شدند

در گروه سنی کودک، سجاد پیرقلی از مرکزشماره‌ی ۵ ، محمد طرلانی از مرکز شماره‌ی ۲ و آنیا عبدی از مرکزشماره‌ی ۳ کانون اردبیل و در گروه سنی نوجوانان نیز ستایش قهرمانی از مرکزشماره‌ی ۵ ، آنیا اظهری و الناز پورطهماسبی از مرکز شماره‌ی یک و آیناز فتحی از مرکز شماره‌ی ۲ کانون اردبیل برگزیدگان این فراخوان بودند.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جایزه از اعضای برگزیده‌ی این فراخوان تجلیل شد.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =