نوروزانه

در آستانه نوروز 1402 ویژه برنامه فرهنگی ،هنری و ادبی نوروزانه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کامیاران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت: این ویژه برنامه با هدف ارزش گذاری بر ادبیات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی هنری و نیز معرفی آیین ها ، سنت ها  و رسوم منطقه به کودکان نوجوانان و پاسداشت فرهنگ و آیین کردی و فولکور در آستانه ی آغاز سال 1402 برگزار می گردد.

حمیدرضا گوهری در سخنانی افزوود: ویژه برنامه نوروزانه در تاریخ 20 اسفند ماه با اجرای برنامه های تیزر معرفی برنامه های  خوانش لالایی کردی توسط مادربزرگ، موسیقی محلی توسط گروه موسیقی نوجوانان ، تک نوازی آهنگ کوردی، قصه گویی کردی

هوره ، سخنران درباره لالایی های کوردی، اجرای بازی بومی و نمایشگاه از صنایع دستی بومی و محلی  در کامیاران برگزار می شود.

گوهری خاطر نشان ساخت: ایجاد فضای شاد و با نشاط از دیگر اهداف ویژه برنامه نوروزانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان این مرز و بوم می باشد که بتوانیم لحظات ماندگاری را برای کودکان و نوجوانان رقم بزنیم.

گوهری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برنامه های شاد با حضور کودکان و نوجوانان از رونق افتاده بود، تاکیدکرد: نخستین محور برنامه های کانون در آستانه ی نوروز 1402 می باشد که در حوزه آئین ها و فولکلور کردی در حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود تا حال و هوای نوروز در شهر حس شود. 

وی همچنین گفت: مراسم نوروز یکی از آیین‌های سنتی مردم در کشورهای منطقه است و این ویژ] برنامه و جشن فرصتی فراهم  می آورد تا کودکان و نوجوانان در کنار خانواده بیشتر با آئین ها و رسم ورسوم نوروز آشنا شوند و این روز را جشن بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =