همایش آشنایی با صنعت فضایی، مشاغل و رشته‌های مرتبط

با هدف آشنایی بیشتر با صنعت فضایی، مشاغل و رشته‌های مرتبط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، با همکاری انجمن علمی علوم پایه دانشگاه پیام نور قزوین یک همایش آموزشی-توجیهی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور قزوین کانون استان قزوین همایش آشنایی با صنعت فضایی، مشاغل و رشته‌های مرتبط را ویژه دانش‌آموزان و سایر علاقه‌مندان برگزار کرد.

سجاد غضنفرنیا کارشناس مهندس سیستم پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران و مهدی جعفری ندوشن عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور صنعت دو سخنران مدعو این برنامه بودند که با حضور مدیرکل کانون و بهمن طاهرخانی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور و مهمانان این همایش مطالب سودمندی را پیرامون صنعت فضایی ارائه کردند.

در آغاز این برنامه سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این برنامه و قدردانی از همکاران این مراسم در دانشگاه پیام نور، انتخاب رشته را از سرنوشت‌سازترین مراحل زندگی افراد دانست، که در آینده شخص موثر است براین اساس در این دوره تحصیل کسب آگاهی و اطلاعات جامع و کامل درباره رشته‌های مختلف می‌تواند بسیار مغتنم و راهگشا باشد.

وی در ادامه هدف از برگزاری این همایش را ایجاد آشنایی در دانش‌آموزان درباره رشته‌های پیرامون صنعت فضایی دانست و ابراز امیدواری کرد مخاطبان این برنامه بتوانند به خوبی ازآن بهره ببرند.  

  در ادامه دو کارشناس برنامه درباره رشته های تخصصی در صنعت ماهواره سازی، برنامه ریزی مهندسی فضایی، کنترل پروژه و دیگر مشاغل مرتبط با صنعت فضایی توضیحاتی ارائه کردند.

در این همایش هم‌چنین گستردگی و اثرگذاری صنعت فضایی در زمینه‌های اقتصادی و کسب درآمد نیز طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

کارشناسان این برنامه در پایان به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دادند و نمایش چند کلیپ آموزشی از بخش‌های دیگر این همایش بود.

همایش آشنایی با صنعت فضایی، مشاغل و رشته‌های مرتبط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =