گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور سرپرست اداره‌کل، معاونان، مسئول حراست و کارشناسان حوزه های مختلف روز یک‌شنبه ۲۱ اسفندماه۱۴۰۱ در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در دومین گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل که با موضوع بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱و تقدیر از مراکز موفق، در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، سرپرست اداره کل کانون استان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و پیش رو بودن عید سعید باستانی و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ بعد از سپری شدن دوران کرونا مراکز کانون در اجرای برنامه‌های سازمانی و برگزاری کارگاه های تخصصی و عمومی، سنگ تمام گذاشتند.

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی مراکز کانون در سال ۱۴۰۲، کار تربیتی را نیازمند کار جهادی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان و معاندان نظام جمهوری  که اعتقادات و باورهای دینی و فرهنگی را در میان نسل نوپای این مرزو بوم نشانه رفته اند، باید با نگاهی جدید و همراه با پشتکار و تلاش مضاعف در ارایه خدمات موثر تربیتی به کودکان و نوجوانان موثر واقع شویم.

سرپرست کانون استان با بیان اینکه همه‌ی ما مسوولیم و در قبال اعضای مراکز وظایفی سنگین بر دوش داریم، گفت: اگر در این جامعه خدای نکرده کودک یا نوجوانی دچار انحراف شود و قدم در این مسیر بگذارد قطعا همه ما مسوولیم، چرا که ما به عنوان یک مربی وظیفه آگاه سازی، راهنمایی و هدایت این عزیزان را بر عهده داریم.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز با ارایه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز در سال ۱۴۰۱، از برگزاری ۶۹۳ کارگاه تخصصی در حوز های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در این سال خبر داد.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، کانون استان شاهد برگزاری دو برنامه در سطح ملی بود، افزود: برگزاری دومین مهرواره طنز یک وعده لبخند و برگزاری دومین نمایشگاه چوب‌های آب آورده با عنوان آب و آیینه، دو برنامه مهم کانون استان در سطح ملی بود که با استقبال مناسبی از سوی مخاطبان قرار گرفت.

وی حضور تماشاخانه سیار کانون را نیز از اتفاقات مهم برای کانون استان در این سال ذکر کرده و خاطر نشان کرد: این تماشاخانه طی دو برنامه‌ی سفر خود که در تیر و مهر ماه امسال روی داد با اجرای نمایش و برنامه‌های شاد فرهنگی در مناطق مرکزی و همچنین شهرستان‌های مرزی استان، لحظات شیرین و به یاد ماندنی را برای کودکان و نوجوانان در کنار دیگر اعضای خانواده فراهم کرد.

در ادامه این نشست، احد برادری معاون اداری و مالی کانون استان، با اشاره به اینکه حوزه کاری این معاونت تابع قوانین مالی، معاملاتی و قوانین اداری و استخدامی کشور است، خواستار اهتمام مربیان مسوول به رعایت موارد لازم در این خصوص شد.

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

حسین یوسفی مسوول حراست کانون نیز پیشبرد اهداف و رسالت کانون را در گرو همدلی مربیان دانسته و اظهار داشت: صیانت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز به تلاش همگانی دارد و لازم است مربیان کانون در خصوص آموزش و رعایت موارد و ضوابط اخلاقی و رفتاری اعضای مراکزبر مبنای اصول دینی و هنجارهای جامعه، روش‌ها و ایده های خلاقانه را به کار گیرند.

وی در ادامه، با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه سوری رعایت موارد حفاظتی از سوی مربیان مسوول را یادآور شد.

ارایه گزارشی از عملکرد، مشکلات و چالش‌های پیش روی مراکز توسط مربیان مسوول مراکز و پخش کلیپ از فعالیت‌های مراکز در طول سال جاری از دیگر بخش‌های اجرا شده در این گردهمایی بود.

گفتنی است در پایان این برنامه از مراکز کانون نیر، نمین و مرکز شماره‌ی یک کانون اردبیل به عنوان مراکز فعال در حوزه نماز تجلیل شده و مراکز کانون خلخال، شماره‌ی یک کانون کوثر و شماره‌ی یک کانون اردبیل که بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد حایز بالاترین امتیاز شده بودند به عنوان مراکز موفق معرفی و از مربیان مسوول این مراکز تقدیر به عمل آمد.

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

گردهمایی مربیان مسوول مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =