اولین نشست فصلی سال ۱۴۰۲ کانون فارس  با حضور معاون فرهنگی کشور در شیراز برگزار شد

اولین نشست فصلی سال ۱۴۰۲ با عنوان«سلام به آغاز» به صورت مجازی و حضوری و با حضور فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مربیان مسوول، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، مربیان کتابخانه سیار و پستی، کارشناسان دفتر استان، شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد و نمایندگان مربیان فرهنگی، هنری ، ادبی، کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی و مربیان پاره‌وقت به ارائه نظرات، مطالبات و دغدغه‌های کاری و معیشتی همکاران پرداختند.

در آغاز این نشست سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون فارس با ارائه‌ی گزارشی از تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی، نیروی انسانی، فعالیت مراکز فرهنگی هنری و کانون زبان ایران به ظرفیت‌های کانون استان از جمله نیروی انسانی متعهد و متخصص، با تجربه و توانمند اشاره کرد و کمبود نیروی انسانی، فرسودگی ناوگان خودرویی و کمبود مربیان کتابخانه‌سیار را از مهم‌ترین مسائل قابل پیگیری عنوان کرد.

اولین نشست فصلی سال ۱۴۰۲ کانون فارس  با حضور معاون فرهنگی کشور در شیراز برگزار شد

مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد شهرستان‌های استان فارس، به نبود مرکز فرهنگی هنری کانون در ۶ شهرستان استان فارس و لزوم راه‌اندازی تأکید کرد.

فرهاد فلاح در این نشست به بررسی مسائل مطرح شده از سوی مربیان کانون فارس پرداخت و گفت: موارد مطرح شده اشکال و نواقص موجود در کار است که با پیگیری از واحدهای مرتبط در رفع این مسائل خواهیم کوشید.

معاون فرهنگی کانون کشور، با تأکید بر ادامه روند فعالیت‌کتابخانه‌های پستی، به روزرسانی فعالیت‌ها در حوزه‌های پستی و سیار روستایی و توجه جدی به این دو حوزه را از سیاست‌های مهم کانون دانست و با اشاره به چاپ ۲۵۰۰ نسخه کتاب در  چهار ماه اخیر گفت که بخشی از نیازهای واحدهای ثابت، سیار و پستی تا زمان برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب و با عناوین جدید کتاب‌های چاپ شده برطرف خواهد شد.

تبدیل وضعیت مربیان پاره وقت بر اساس شرایط در نظر گرفته شده از دیگر مواردی بود که فلاح درباره آن با مربیان کانون فارس صحبت کرد. انعکاس فعالیت‌های واحدهای سیار روستایی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه‌های ویژه اعضای کتابخانه‌های سیار و پستی و دریافت درخواست رسمی فرمانداران شهرستان‌های متقاضی راه‌اندازی کانون از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی کانون کشور در شیراز درباره‌اشان گفتگو کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =