کد خبر: 324613
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
بازدید 175
برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

هم‌زمان با شب‌های پرفیض قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) در سال ۱۴۰۲، محافل قرآنی و برنامه‌های مختلف معنوی با حضور اعضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با فرارسیدن شب های قدر و ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع)، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل، محافل قرآنی و ویژه برنامه های معنوی را در راستای بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان، برگزار کردند.

برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

ویژه برنامه «خورشید در محراب»  در مرکزشماره ۳ کانون اردبیل

بمناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر، ویژه برنامه «خورشید در محراب» با حضور اعضای طرح کانون مدرسه در مرکز شماره ۳ کانون اردبیل برگزار شد .

در این برنامه مربی مسوول مرکز ضمن معرفی شب‌های پرفیض و برکت قدر درباره‌ی وقایع مهم این شب‌ها، نزول قرآن، ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) برای حاضران مطالبی ارایه کرد.

همچنین دراین برنامه مربیان فرهنگی با موضوع شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و با نمادهای مسجد، ماه و نگارش متن‌های کوتاه به فعالیت کارت پستال‌سازی  با اعضا پرداختند.

گفتنی است، مربی آفرینش‌های ادبی مرکز نیز بر اساس کتاب آرزوی زنبورک، با اعضا به گفتگو نشسته و طرح ادبی با عنوان «سفره سحری» را اجرا کرد.

روخوانی و جمع خوانی سوره قدر توسط مربی و اعضا فعالیت پایانی این مراسم بود .

برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

«شبهای آسمانی» در مرکز شماره ی ۴ اردبیل

در راستای آشنایی هرچه بیشتر اعضا با آثار و برکات این شب‌های قدر، بیش از ۳۰ عضو کودک و نوجوان مرکز شماره ی ۴ کانون اردبیل با اجرای ویژه برنامه‌ای با عنوان «شب‌های آسمانی» در روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، به استقبال سومین و آخرین شب از شب‌های قدر رفتند.

دراین مراسم، فاطمه حیدری مربی مسوول مرکز ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، کتاب «این صدای علی است»  نوشته‌ی محمود پور وهاب  را برای اعضا معرفی و درمورد اعمال شب قدر و ذکرها و دعاهای مخصوص این شب‌های پر فضیلت برای آنان مطالبی را ارایه کرد.

در ادامه در کارگاه هنری،  اعضای نوجوان مرکز آیات سوره‌ی مبارک «قدر» را با خط خوش نستعلیق کتابت کرده و درباره‌ی معانی زیبای این آیات بحث و گفتگو کردند.

همچنین در کارگاه ادبی مرکز نیز که با عنوان «فرشته‌ها نزدیک‌ا ند» برگزار شد، دعاها و آرزوهای  زیبای کودکان با موضوع دعاهای شب قدر، بر روی کاغذهای سفید نقش بست.

گفتنی است پیش از این نیز برنامه‌ی «محفل انس با قرآن» با هدف تقویت حس دینی، آشنایی اعضا با ماه عبودیت و بندگی، تعمق در موضوع خداشناسی و آشنایی با فضایل تلاوت قرآن در روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه در این مرکز برگزار شده بود.

در این برنامه مربی فرهنگی مرکز در خصوص ماه مبارک رمضان و نزول قرآن کریم در این ماه که برترین ماه در سال قمری شناخته می‌شود، سخن گفته و در ادامه با ترتیل خوانی سوره‌هایی از جزء سی‌ام قرآن کریم، اعضا نیز با جمع خوانی به تکرار این آیات پرداختند.

برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

ویژه برنامه‌ی «نغمه‌های الهی» در مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر

ویژه برنامه‌ی «نغمه‌های الهی» با حضور اعضا روز پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ و در آستانه سومین شب قدر در مرکز دو کانون کوثر برگزار شد.

در این برنامه فلور طاهونی مربی مرکز  ابتدا به معرفی منزلت و عظمت شب‌های قدر پرداخته و اهمیت شب‌زنده‌داری در این لحظه‌های پرفیض را بیان کرد.

سپس این مربی فرهنگی مرکز با قرائت سوره‌ی مبارک قدر، معنی، مفهوم و شأن این سوره را برای اعضا توضیح داده و از اعضا خواست چند سوره از سوره‌های کوتاه از جزء سی قرآن را همخوانی کنند.

معرفی شخصیت حضرت علی (ع) و چگونگی ضربت خوردن و به شهادت رسیدن آن حضرت، روخوانی داستان فصل کوچ از کتاب «فریاد کوه» نوشته‌ی افسانه شعبان‌نژاد و نگارش دلنوشته در سوگ شهادت مولا و مقتدای شیعیان و تصویر سازی از وقایع این شب، از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز بود.

برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

بهار در بهار/ فعالیت‌های مراکز کانون نیر و رضی در ماه مبارک رمضان

به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان در ماه بهار طبیعت، ویژه برنامه «بهار در بهار» با حضور اعضای روزه اولی طرح کانون مدرسه، در مرکز فرهنگی هنری کانون نیر برگزار شد.

مریم شکیبایی، مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت: با شروع فعالیت مرکز در سال جدید و همزمان با ماه مبارک رمضان، فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری توسط مربیان در راستای پرورش حس دینی و آشنا کردن کودکان با احکام و فلسفه روزه‌داری در این ایام، اجرا شد.

وی با بیان اینکه این مرکز در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ و در آستانه دومین شب قدر، میزبان اعضای روزه اولی طرح کانون مدرسه بود، اظهار داشت: در این برنامه ترتیل خوانی سوره‌های قدر و کوثر، هم‌خوانی دعای فرج، آشنایی با احادیث مرتبط با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی و فضایل اخلاقی و رفتاری حضرت‌ علی (ع) با مشارکت اعضای دختر که با رسیدن به سن تکلیف، اولین تجربه روزه‌داری خود را جشن می گرفتند، اجرا شد.

وی ادامه داد: در دیگر روزهای این ماه مبارک نیز با حضور اعضا، فعالیت‌هایی از قبیل ساخت کاردستی فانوس، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و برپایی کارگاه نقاشی، شعرخوانی، معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب‌های دینی کودک، اجرا شده و در مورد اهمیت اقامه‌ی نماز، روزه‎داری و رعایت حجاب با اعضا گفتگو شد.

برنامه‌های معنوی ویژه شب‌های قدر در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

همچنین همزمان با تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، مرکز فرهنگی و هنری کانون رضی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و بهره‌مندی از برکات این ماه، برنامه «بهار در بهار» را اجرا کرد.

آشنایی با فضیلت شب‌های قدر و بیان احکام و اعمال این مخصوص این مناسبت، معرفی منزلت و شان سوره‌ی قدر و نزول قرآن در ماه رمضان، ترتیل خوانی سوره‌های کوچک قرآن، معرفی شخصیت حضرت علی (ع)،  معرفی کتاب‌های فریاد کوه، دعاهای زمینی پدر بزرگ و نیایش درختان، تهیه کاردستی و کارت پستال و خاطره گویی اعضا از اولین روزی که روزه گرفتند، از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =