نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام :
ذهن خلاق یک موهبت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با عنوان اینکه ذهن خلاق یک موهبت الهی است که باید بدرستی پرورش یابد،گفت:نباید ذهن خلاق و استعدادهای خدادادی بدون استفاده بمانند و ضایع شوند،بلکه باید شکوفا و بدرستی هدایت شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان، ظهر روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه ،مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ،ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و خوشامد گویی به مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل شکوفایی استعدادها و پرورش و هدایت آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: در زمان مدیریت خانم رستگار برنامه های فرهنگی موثر و خوبی در کانون اجرا شده و کارهای مثبتی صورت گرفته که از جمله می توان به برپایی اولین جشنواره «نماز کلید بهشت » اشاره نمود.

وی ذهن خلاق را یک موهبت الهی دانست و گفت: ذهن خلاق هدیه و موهبت الهی است که باید به درستی پرورش یابد و از آن حداکثر استفاده را در مسیر صحیح انسانیت برد و نباید بگذاریم این استعدادهای خدادادی بدون استفاده بمانند و ضایع شوند بلکه باید شکوفا و در مسیر صحیح هدایت شوند.

وی پرورش استعدادها و هدایت آنها به سمت و سوی صحیح برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان را ضرورت عنوان کرد و گفت: همچنانکه یک نهال برای رشد و تبدیل شدن به یک درخت پر بار و تنومند نیاز به توجه و پرورش دارد،قشر مخاطب نیز برای رشد وشکوفایی نیاز به پرورش فکری و هدایت  دارد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام ،با عنوان اینکه متأسفانه در پرورش نسل جدید ،افراد مرتبط بخوبی نقش خود را ایفا نکرده اند و در سطح کلان نیز به فعالیتهای فرهنگی توجه چندانی نشده است،افزود: یکی از آفت‌های جدی در مقطعی از زمان نگاه سیاسی به بخش فرهنگی بوده و این نگاه سیاسی از تهدیدات جدی برای مدیران محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه باغبان باید باغش را خوب پرورش دهد و به موقع موانع نور را از سر راه بردارد، سم‌زدایی کند و کود و مواد مغذی به درختانش برساند ،تصریح کرد: بزرگترین سرمایه های جامعه کودکان و نوجوانان هستند که باید بدرستی پرورش یابند و مورد توجه قرار گیرند اما متأسفانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان یک محور اصلی چندان مورد توجه نیست و این کم توجهی باعث هدر رفت استعدادهای خدادادی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار، کانون را مهد پرورش استعدادها دانست وگفت: کار در این حوزه بسیار ارزشمند است ،زیرا پرورش و تربیت آینده سازان مملکت بر عهده مربیان کانون است واگر این کار بدرستی انجام شود اجر و پاداش اخروی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما در کنار آموزش باید مهارت ها را ارتقاء و استعدادها را پرورش دهیم، تصریح کرد: اگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانست وظیفه خطیر پرورش و تربیت نسل جدید را در مسیری که خداوند آنها را بعنوان بندگان شایسته خدا خواسته است ،پرورش دهد نشان از موفقیت این مجموعه فرهنگی در کار خود دارد.

رویکرد جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری است

در ادامه این دیدار ،روح الله عباسی نژاد نیزضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با اشاره به ظرفیت بالا، پتانسیل فرهنگی و مربی محور بودن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، اظهار داشت: کانون در بیش از ۶۲ رشته خدمات؛ فرهنگی ،هنری، ادبی، علمی و پژوهشی ارائه می دهد که در سالهای گذشته این خدمات بخوبی در مسیر و مدار صحیح خود قرار نگرفته اند.

وی با اشاره به رویکرد جدید کانون و نگاه مدیر عامل محترم که نگاهی جهادی و مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری است ،تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند؛ مجموعه کانون باید هنرمندانه بذر ایمان را در ذهن و دل کودکان بکارد.

عباسی نژاد با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری و اینکه قرآن و عترت بالاترین مبنا برای کاشتن بذر ایمان است،عنوان داشت: کاشتن بذر ایمان باید مبتنی بر قرآن ، عترت و دوستداری اهل بیت باشد و در همین راستا با تولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، اولین محفل نوشکوفه های قرآنی در ماه مبارک رمضان و در هفته جاری با حضور ۱۰۰ قاری برجسته قرآن ، ۴۰ قاری کشوری ،حجت الاسلام اژه ای و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های متعدد فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،یادآور شد: هر جایی که نهادهای دیگر بتوانند خدمات فرهنگی هنری و غیره..ارائه دهند یا خدمات بگیرند، کانون می تواند در این زمینه ها تعامل برقرار نماید و در همین راستا در ۴ ماه گذشته بین ۶ تا ۷ تفاهم نامه فی مابین کانون و دیگر نهادها منعقد گردیده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کانون با بنیاد رضوی «آستان قدس رضوی»،بیان کرد: تاکنون بخش عمده خادمان افتخاری بنیاد رضوی افراد بزرگسال و جوانان بوده اند اما با پیشنهاد کانون و استقبال بنیاد، تفاهم نامه ای امضا شد تا از ظرفیت اعضائ نوجوان کانون بعنوان خادم افتخاری حرم مطهر استفاده گردد و در این زمینه آستان قدس رضوی کلیه ظرفیت های خود را بخوبی پای کار آورده است.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور، با اشاره به اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ و آسیب شناسی هایی که در این حوزه شکل گرفت،افزود: عمده ترین خلأ و نارسایی ها در این زمینه تربیت فرهنگی بوده است که متأسفانه متولیان فرهنگی در گذشته تمرکز کامل خود را بر این موضوع معطوف نکرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از پیگیری،دغدغه مندی و تعامل خوب مدیر کل کانون استان ایلام،تصریح کرد : پتانسیل های خوبی در کانون وجود دارد ونباید سطح فعلی را سطح موجود بدانیم.

روح الله عباسی نژاد ادامه داد: برای مهاجرت از سطح موجود به سطح مذکور لازم است، طرح های خلاقانه و هنرمندانه ارائه شود که بخشی از آن در ستاد محقق می شود و بخشی دیگر با رویکرد جدید کانون مبنی بر تمرکز زدایی و دادن حدود اختیارات بیشتر به مدیران استان  محقق می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =