ویژه‌برنامه‌ی نجومی "لبخند ماه" در کانون استان تهران

هم‌زمان با عید سعید فطر و حلول ماه شوال، کانون استان تهران ویژه‌برنامه‌ای برای رصد و استهلال ماه در مرکز علوم برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ با حضور مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران، معاونین اداری-مالی و فرهنگی، کارشناس مسئول واحد فرهنگی، کارشناسان، مربیان، خانواده‌ها،  اعضای علاقه‌مند،  اعضای مراکز علمی، اعضای ارشد مراکز، اعضای انجمن نجوم و با حضور افتخاری احسان صدوقی استاد دانشگاه و از اعضای ارشد مرکز ۲۲ ویژه‌برنامه‌ی "لبخند ماه" با هدف رصد و استهلال هلال ماه شوال در مرکز علوم این استان برگزار شد.

در ابتدای این ویژه‌برنامه، مریم حقی مدیرکل کانون استان تهران ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از زحمات همکاران و همراهی خانواده‌ها، از کودکان و نوجوانان خواست تا ایده‌های نو و جذاب خود را در حوزه‌های مختلف، با مربیان و مسئولان کانون استان در میان گذاشته و حتم داشته باشند از ایده‌های خلاقه و موثر استقبال و استفاده خواهد شد.

سپس دقایقی از این برنامه به پرسش و پاسخ بین اعضای حاضر با مریم حقی اختصاص یافت.

در بخش دیگری از برنامه سارینا سیفی عضو فعال مرکز ۲۲ به اجرای نقالی پرداخته و پس از آن امیدرضا محمدبیگی عضو ارشد مراکز علمی کانون استان تهران دقایقی در خصوص تأثیر ماه بر زندگی انسان و اهمیت آن صحبت کرد. همچنین در قسمتی از این برنامه، از بخش زیست‌شناسی مرکز علوم بازدید و موارد علمی در این حوزه توسط مهتاب خورشیدی و عطیه احمدزاده برای بازدیدکنندگان توضیح داده شد.

در ادامه‌ اعضا و علاقه‌مندان با حضور در محل پلانتاریوم پای صحبت‌ها و توضیحات سعیده موسوی مربی مرکز علوم نشسته و به اطلاعات مفیدی در خصوص ماه، خورشید، صور فلکی و موقیعیت آنها در آسمان دست یافتند.

در پایان این ویژه‌برنامه‌ی نجومی رصد و استهلال ماه شوال با استفاده از تلسکوپ انجام شد و اعضا و خانواده‌های علاقه‌مند از این فرصت برای تماشای ماه نو استفاده کردند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =