عضویت رایگان کودکان و نوجوان روستاهای قروه در بخش مکاتبه ای کانون کردستان

کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قروه با حضور در روستاهای اطراف قروه علاوه بر خدمات فرهنگی کتابخانه به این کودکان و نوجوانان آنها را به عضویت مرکز آفرینش های ادبی کانون استان نیز در می آورند تا از خدمات رایگان این بخش نیز بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، حمیدرضا گوهری بر کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و حمایت و پرورش  استعدادهای آن ها تاکید کرد و گفت : بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  کردستان، با  تکیه بر همین اهداف  وجذب  اعضا به صورت رایگان عضو می‌پذیرد و خدمات فرهنگی و ادبی خود را از طریق مکاتبات و نامه هایی که بین مربی و عضو رد و بدل می  شود ، ارائه می دهد.

 گوهری همچنین گفت : بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پیشینه‌ای طولانی دارد و ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است. در حال حاضر بیش از  200 عضو کودک و نوجوان در استان کردستان آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند و در زمینه ی جذب و نگهدای اعضا در تلاش است.

وی افزود : کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای بخش مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند و با همین رویکرد جذب عضو از کتابخانه سیار روستایی قروه ( ویهج ، ناظم آباد ، شکوه آباد و گنجی ) را آغاز کرده است.

 لازم به ذکر است  که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در  استان که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (mokatebe.kordestan@kpf.ir )به مرکز آفرینش‌های ادبی استان ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =