نشست هم‌اندیشی با موضوع تبادل‌نظر پیرامون جشنواره‌های قصه‌گویی

نشست هم‌اندیشی با موضوع تبادل‌نظر در مورد دو جشنواره قصه‌گویی 1401 و 1402 با حضور وحید خسروی در کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، سرگروه‌های بخش‌های بین‌الملل، ملی، ۹۰ ثانیه، پادکست و علمی استان در این نشست حضور داشتند.

در این جلسه رابطان بخش‌های مختلف جشنواره و کارشناسان دفتر استان به آسیب‌شناسی جشنواره بیست و چهارم پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی بیان کردند.

وحید خسروی مسوول کمیته غیررقابتی جشنواره وکارشناس هنرهای نمایشی با اعلام اینکه نظرات همکاران استان را به دبیرخانه جشنواره منتقل خواهد کرد گفت:تهیه بانک اطلاعاتی از قصه‌گویان و قصه‌های روایت شده در جشنواره‌ها، ایجاد تحول در جشنواره با هدف پیش‌برنده بودن و تأثیرگذار بودن و در نظر گرفتن بعد اقتصادی در جشنواره مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. خسروی افزود: لازم است کانون روز به روز رسالت اصلی خودش را به دیگران بیشتر بشناساند تا فراموش نشود که موطن اصلی قصه و قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. 

 نشست هم‌اندیشی با موضوع تبادل‌نظر پیرامون جشنواره‌های قصه‌گویی

او به رابطان قصه‌گویان استان فارس توصیه کرد فراتر از جشنواره و برگزیده شدن به قصه‌ و قصه‌گویی بپردازند. جانشین‌پروری از دیگر مواردی بود که مسوول کمیته غیررقابتی جشنواره قصه‌گویی به آن اشاره کرد و از رابطان خواست آگاهی‌هایی که در رابطه با قصه و قصه‌گویی کسب کرده‌اند را سخاوت‌مندانه در اختیار بقیه بگذارند تا فرهنگ قصه‌گویی جاودانه بماند.  

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس نیز که در این نشست هم‌اندیشی حضور داشت گفت: قصه یکی از هنرهای جهانی است و دنیا از آن بهره می‌برد.

به گفته‌ی مدیر کل کانون فارس، قصه آنچنان تأثیر ‌گذار است که خداوند بزرگ هم در کتب آسمانی از این هنر استفاده کرده و مفاهیم را به مخاطب منتقل کرده است.

 نشست هم‌اندیشی با موضوع تبادل‌نظر پیرامون جشنواره‌های قصه‌گویی

او در ادامه گفت:  قصه هم آمیخته با فرهنگ و تمدن و هم دین و آیین ماست و کانون نهادی است که به صورت تخصصی به قصه و قصه‌گویی می‌پردازد و یکی از معتبرترین جشنواره‌ها را در سطح بین‌الملل برگزار می‌کند چون یکی از فعالیت‌های ذاتی و اصلی کانون قصه‌گویی است.

کامرانی حضور قصه‌گویان در جشنواره و تعامل و یادگیری را بیشترین بهره برگزاری جشنواره قصه‌گویی دانست که باعث رونق قصه و قصه‌گویی و حضور آن در بین خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

 نشست هم‌اندیشی با موضوع تبادل‌نظر پیرامون جشنواره‌های قصه‌گویی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =