عنصر خانواده هدف اصلی برنامه‌ریزی در کانون است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست صمیمانه با همکاران استان زنجان عنوان کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنصر خانواده را به عنوان عنصر محوری مدنظر قرار داده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان؛ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه برنامه تکریم و معارفه مدیران استان، نشست صمیمانه‌ای با مربیان مسوول، مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، مربیان کتابخانه سیار و پستی، کارشناسان دفتر استان در صبح روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار کرد.

در آغاز این نشست شیرین دارایی با ارائه‌ی گزارشی از تعداد مراکز ثابت، سیار و پستی، نیروی انسانی، فعالیت مراکز فرهنگی هنری و کانون زبان ایران به ظرفیت‌های کانون استان از جمله نیروی انسانی متعهد و متخصص، با تجربه و توانمند اشاره کرد و کمبود نیروی انسانی، فرسودگی ناوگان خودرویی و کمبود مربیان کتابخانه‌های ثابت و ‌سیار را از مهم‌ترین مسائل قابل پیگیری عنوان کرد.

فرهاد فلاح در این نشست ، با تأکید بر ادامه روند فعالیت‌کتابخانه‌های پستی، به روزرسانی فعالیت‌ها در حوزه‌های پستی و سیار روستایی و توجه جدی به این دو حوزه را از سیاست‌های مهم کانون دانست و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بحث جدی در سال جاری است که کانون باید درهای خود را به سمت تمام ظرفیت‌ها باز کند. لازم است که از ظرفیت‌های مردمی برای دستیابی به اهداف کانون پرورش فکری به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادها اظهار داشت: کافی است این ظرفیت‌های اجتماعی مردمی در کنار توانمندی کانون پرورش فکری قرار گیرد بی‌تردید شاهد جهش‌های خوبی در حوزه کودک و نوجوان خواهیم بود.

تبدیل وضعیت مربیان پاره وقت بر اساس شرایط در نظر گرفته شده از دیگر مواردی بود که فلاح درباره آن با مربیان کانون زنجان صحبت کرد. انعکاس فعالیت‌های واحدهای سیار روستایی در فضای مجازی، برگزاری مسابقه‌های ویژه اعضای کتابخانه‌های سیار و پستی از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی کانون کشور در زنجان درباره‌اشان گفتگو کرد.

وی سال ۱۴۰۲ را زمینه تحقق و شروع «کانون پلاس» برای حضور کانون در عرصه فناوری‌های نوین عنوان کرد.

فلاح تصریح کرد: کانون پرورش فکری مخاطبانی دارد که اعضای آن، لحظه‌ای هستند و به آنها دسترسی ندارد. ما باید مدیریت مخاطبان را داشته باشیم و مدیریت ارتباطی در کانون پلاس کاملا قابل دسترس خواهد بود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی در حال شکل گیری است.

 این مقام مسوول فرهنگی افزود: در کانون پلاس زیست بومی برای کودکان و نوجوانان و والدین ایجاد خواهیم کرد.

فلاح با بیان اینکه به شدت خانواده‌ها نسبت به تعیین و تکلیف تربیت بچه‌های خود نگرانی دارند، عنوان کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنصر خانواده را به عنوان عنصر محوری مدنظر قرار داده‌ایم، از ارکان دیگر زیست‌بوم کودک و نوجوان بحث مدرسه است، همانند طرح کانون مدرسه که در دوره‌های قبل موفقیت‌آمیز بوده و دوباره برای اجرا ابلاغ شده است. همچنین از سال آینده طرح کانون مدرسه به عنوان طرح ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون در بخش دیگری از سخنان خود به طرح «کانون مدرسه» اشاره کرد و افزود: مدرسه برای ما کانون تجمع و اتصال کودکان و نوجوانان است که ما باید ارتباط با مدرسه را تقویت کنیم و نسبت به حوزه ورود جدی داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست معاون فرهنگی کانون به سوال‌های مسوولان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی پاسخ داد.

عنصر خانواده هدف اصلی برنامه‌ریزی در کانون است

عنصر خانواده هدف اصلی برنامه‌ریزی در کانون است

عنصر خانواده هدف اصلی برنامه‌ریزی در کانون است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =