مربیان کانون زنجان از نهالستان تولید نهال کوشکن بازدید کردند

همزمان با هفته زمین پاک و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده دوطرفه بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از نهالستان تولید نهال کوشکن زنجان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، مریم بابایی در گزارشی ابراز داشت: همزمان با هفته زمین پاک، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده دوطرفه بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از نهالستان تولید نهال کوشکن زنجان بازدید کردند.

کارشناس فرهنگی کانون با اشاره به اهداف بازدید که آشنایی با منابع طبیعی استان و روش‌های حفظ این منابع و انتقال آموزش‌ها و دانسته‌ها به اعضا بود گفت: در این بازدید مربیان کانون زنجان با روند تولید و کاشت یک میلیارد نهال در طی یک‌سال در ایران که سهم استان زنجان در سال ۱۴۰۲ حدود سه میلیون اصله نهال است که با مشارکت بخش دولتی و شرکت‌های خصوصی این تعداد نهال در نهالستان زنجان در حال تولید است و در اسفند سال جاری جهت کاشت بین مردم توزیع خواهدشد آشنا شدند.

در این رابطه قابل ذکر است که منابع طبیعی متعلق به تمام افراد جامعه است و نقش مربیان فرهنگی هنری ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبیین اهمیت منابع طبیعی و نقش ان در زندگی نسل ها و امنیت غذایی مهم است.

طی این بازدید مربیان کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان با انواع گونه‌های فضای سبزی تولیدی در نهالستان کوشکن و مراحل تیمار بذر و تولید نهال آشنا شدند.

به منظور افزایش سرانه سبز و ترویج فرهنگ درخت کاری نهالستان کوشکن در زنجان راه اندازی شده است که یکی از نهالستان‌های نمونه کشور است که با تولید نهال‌های منحصر به فرد در راستای اهداف تعیین شده حرکت می کند.

مربیان کانون زنجان از نهالستان تولید نهال کوشکن زنجان بازدید کردند

مربیان کانون زنجان از نهالستان تولید نهال کوشکن زنجان بازدید کردند

مربیان کانون زنجان از نهالستان تولید نهال کوشکن زنجان بازدید کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =