کد خبر: 324977
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
بازدید 197
حمایت استفاده از کالاهای ایرانی در کانون لرستان

برنامه های فرهنگی ، آموزشی در به منظوراستفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای خارجی و... در کانون پرورش فکری لرستان در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان دراین خصوص گفت: به منظورترویج فرهنگ استفاده از کالای  تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای خارجی و... برنامه های فرهنگی وآموزشی توسط کارشناسان ستادی استان و مراکزکانون پرورش فکری سراسر استان لرستان برنامه ریزی و در حال اجراست.
محمدی افزود: به همین منظور برنامه های مختلفی برای اجرا در مراکز برنامه ریزی شدند که از جمله می توان به ساخت نماهنگ های آموزشی با موضوع حمایت از تولیدات داخلی، تهیه نوشت افزار داخلی برای اهدای جایزه به  کودکان و نوجوانان ،  بازدید های علمی به منظورمعرفی ظرفیت های تولید داخلی، معرفی مشاغل با رویکرد چرایی مصرف کالای ایرانی، برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای اعضا و مربیان با هدف نهادینه سازی  و مصرف تولیدات داخلی و استفاده از ضرب المثل های ایرانی با مضمون حمایت از تولید داخلی در قالب ( مصور سازی ، کتاب سازی ، نشریه دیواری ، کارت پستال و ... ) اشاره کرد.
مدیر کل کانون لرستان تصریح کرد: در کوهدشت بیش از ۲۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون ازکارگاه تولیدی صنایع دستی و سنتی میرملاس بازدید کردند و در این برنامه در ابتدا اعضا با نحوه زندگی انسان ها در گذشته و چگونگی تهیه ابزالات مورد نیازشان برای برطرف کردن نیاز های اولیه شان آشنا شدند.
در این بازدید اعضا با چگونگی تهیه و تولید وسایل کشاورزی از قبیل( داس، شن کش و ...)، استفاده از پشم و پوست گوسفند برای تهیه ی لباس، گلیم و ...،استفاده از چوب و گل برای تهیه ی ظروف و بخش های مختلف کارگاه از قبیل بخش کوره که برای تهیه ابزار ، بخش لحیم کاری که در آن با استفاده از سکه ها و مهره های قدیمی گردنبند، دستبند گوشواره، آویزهای تزیینی و ... بخش خیاطی که در آن با استفاده از ماشته و گلونی صنایع دستی تزیینی از قبیل آیینه و بخش گلیم بافی برای تهیه گلیم در اندازه های متنوع، از نزدیک دیدن کردند.
محمدی به بازدید اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون ازنا از فروشگاه نوشت افزار و کالاهای ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: دراین بازدید اعضا با نوشت افزارها، سرگرمی ها، صنایع دستی و... آشنا شدند و درادامه مسئول فروشگاه به سوالات آنها در خصوص تهیه نوشت افزار و... پاسخ داد.
مدیرکل کانون لرستان درپایان ضمن اشاره به دردسترس بودن فروشگاه های کانون استان در شهرستانهای خرم آباد و بروجرد و خرید کالا به صورت مجازی از دیجی کانون به آدرسhttps://digikanoon.ir/  اظهار داشت: نشست های آموزشی با دعوت از کارشناسان به منظور  آگاهی بخشی به اعضا در خصوص استفاده از کالای ایرانی، تعمیق نگاه قرآنی و دوری از اسراف و ایجاد یک الگوی بومی و دینی اقتصادی، باز تعریف سبک زندگی ایرانی برای کودکان و نوجوانان، تولید نمایش عروسکی  با محوریت حمایت از کالای داخلی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع تولیدات داخلی و طراحی پوستر از دیگر برنامه های مراکزکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان است.

حمایت استفاده از کالاهای ایرانی در کانون لرستان

حمایت استفاده از کالاهای ایرانی در کانون لرستان

حمایت استفاده از کالاهای ایرانی در کانون لرستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =