اندیشیدن و ارتباط با زیست بوم فرهنگی، دغدغه اصلی حوزه کودکان و نوجوانان

با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و اجرایی، اساتید و نخبگان حوزه دانشگاهی و کارشناسان اداره کل جلسه هم اندیشی حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، این جلسه با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل،نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی و عاطفه جمالی عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان، مهرنوش منصوری عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، هدایت الله دلاکی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد هرمزگان و جمعی از کارشناسان کانون پرورش فکری با هدف هم اندیشی در حوزه فعالیت های کودکان ونوجوانان در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

 پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور اساتید حوزه دانشگاهی گفت: کانون پرورش فکری تمام تلاش خود را می کند که کودکان ونوجوانان بتوانند استعداد های خود را کشف و مسیر درستی را برای آینده انتخاب کنند. با توجه به اینکه امروزه کودکان و نوجوانان با چالش های متفاوت و متضادی روبرو هستند قطعا کسانی که در حوزه فرهنگ و تربیت کار می کنند بسیار در شرایط خاصی قرار دارند.

وی افزود: این جلسه که با حضور اساتید و نخبگان دانشگاه ها برگزار شده است، امیدواریم با هم اندیشی یکدیگر گام های موثرتری در تربیت و پرورش کودکان ونوجوانان برداریم و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که اندیشه ها به دل جامعه بیایند و قطعا آینده بهتری برای کودکان ونوجوانان رقم خواهد خورد.

پشتکوهی عنوان کرد: درسال گذشته سند راهبردی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان طبق سند مهندسی فرهنگی و اسناد بالادستی تهیه و تنظیم شده است که پیشبرد همه فعالیت ها و برنامه های کانون به مدت 5 سال مطابق آن خواهد بود لذا امیدواریم با بهره مندی از افراد دارای اندیشه خلاقانه برای رسیدن به اهداف کانون که همان کشف و پرورش استعداد کودکان ونوجوانان است گام های مطلوبی برداریم.

 اسدی معاون فرهنگی و اجرایی استان گفت: همه کسانی که در این جلسه حضوردارند از دغدغه مندان مسائل کودکان نوجوانان هستند.کانون پرورش فکری در بحث جغرافیای زندگی و علم به زبان کودکان ونوجوانان ورود کرده است و تمام فعالیت های مربیان در مراکز کانون بر پایه کتاب و شیوه آموزش غیر مستقیم است که با رویکرد افزایش مهارت های فردی و اجتماعی صورت می گیرد.

اسدی با اشاره به چالش هایی که در حوزه کودکان و نوجوانان به  طرح مسئله در جلسه پرداخت: 1- چگونه انگیزه مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را در حوزه فعالیت ها افزایش دهیم؟ 2-برای جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان چه اقدامی صورت پذیرد؟

سپس در ادامه اساتیدحوزه دانشگاهی به برخی از دغدغه ها و مسائل حوزه کودکان و نوجوانان اشاره کردند و برای حل مسائل راهبرد هایی همچون : ارزیابی نیاز سنجی فعالیت ها با نیاز کودکان ونوجوانان امروز ، آموزش های ساده و غیرمستقیم، گسترش فعالیت های فرهنگ بومی سازی، ارتقاء اندیشه ورزی و پرسشگری در بین کودکان ونوجوانان، جذابیت بیشتر در فعالیت ها و فضاسازی ها ، مشارکت بیشتر کودکان ونوجوانان در آموزش ها در جذب و پایدار سازی اعضا و بروزرسانی مربیان، حمایت های مالی و ارتقا سطح آموزش های تخصصی به آنان به عنوان عوامل انگیزشی برای مربیان، ارائه کردند.

 اندیشیدن و ارتباط با زیست بوم فرهنگی، دغدغه اصلی حوزه کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =