شاعران نوجوان به اولویت های شعر امروز توجه داشته باشند

میهمان سی و یکمین نشست انجمن شاعران نوجوان آفرینش استان یزد معتقد است؛ ضرورت دارد شاعران نوجوان اولویت های شعر امروز را مدنظر داشته باشند و با هوش ادبی به رمزگشایی در آثاری که خودبسنده نیستند، بپردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سولماز صادق زاده در ادامه در خصوص این رمزگشایی تصریح کرد: برای درک بعضی از متون شعری باید به متون و منابع دیگر مراجعه کرد و این جاست که ما با دنیایی از اطلاعات و جهان شاعر مواجه می شویم.

این شاعر و پژوهشگر در بخشی از مبحث خود در خصوص مرز میان متنی که شعر است و متنی که شعر نیست  توضیحاتی داد و تاکید کرد که این مرزهای تعیین شده نسخ نهایی نیستند. زمان گذشته فقط با شعر کلاسیک روبه رو بودند، تشخیص شعر راحت بود اما در زمان امروز تشخیص شعر از متن غیر از شعر پیچیده تر است.

در این نشست یک اثر شعر سپید از محیا حاجی حسینی و همچنین دو اثر کلاسیک از ریحانه زارع بیدکی و مجتبی الهیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت. سی و یکمین نشست انجمن شاعران نوجوان آفرینش استان یزد عصر چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه 1402 در فضای اسکای روم با حضور کارشناس ادبی، کارشناسان فرهنگی، مربیان ادبی و اعضای انجمن به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =