جشن «بربال فرشته ها»

مراکز سلطانیه و مجتمع فرهنگی، هنری کانون زنجان آیین جشن تکلیف دختران ۹ ساله را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در قالب جشنی با عنوان «بربال فرشته ها» اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، مسؤول مرکز مجتمع ضمن اعلام این خبر افزود آیین جشن تکلیف دختران ۹ ساله، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و در ادامه تعامل با مدرسه‌ی دخترانه‌ی «ادیبان» در قالب جشن با عنوان «بربال فرشته ها» اجرا شد.

فرخناز مقدم پناه افزود، فضاسازی مرکز و هماهنگی‌های جشن، یک روز قبل به پایان رسیده بود و برنامه صبح روز دوشنبه با استقبال از دختران کوچکی که با چادرهای سپید نماز از راه رسیده بودند، آغازشد. 

پخش آیاتی از کلام‌الله مجید، سرود ملی و جمع خوانی سرودهای مخصوص جشن تکلیف توسط اعضای شرکت کننده در برنامه، اهدای لوح، قراعت پیمان‌نامه جشن تکلیف و عکس یادگاری از جمله برنامه‌های این جشن بود.

حجت الاسلام شهبازی، مجری جشن، با شیوه ای شاد به همراه شعر و بازی و سرود باورها و وظایف دینی، را گوشزد کردند و در ادامه فاطمه لطیفیان، مربی کانون، قصه گویی کردند. 

در پایان در نشستی صمیمی میان مسئوول مرکز، مربیان و معلمان تربیتی مدرسه ادیبان، راهکارهای پرورش حس دینی میان کودکان و نوجوانان و تعامل بیشتر مدرسه و کانون مورد بررسی قرار گرفت.

جشن «بربال فرشته ها»

جشن «بربال فرشته ها»

ویژه‌برنامه جشن تکلیف با عنوان «لبخند فرشته‌ها» در مرکز فرهنگی هنری سلطانیه کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

سهیلا بهرامی در گزارشی ابراز داشت: ویژه برنامه لبخند فرشته‌ها برای اعضای تازه به سن تکلیف رسیده با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و تبیین فضیلت‌های نماز در کتابخانه مرکز سلطانیه با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش و معاونت پرورشی آموزشی و پرورش، نماینده شهردار و اعضای شورای اسلامی، مدیران مدارس و معلمان و مربیان برگزار شد.

در آغاز این مراسم به زبانی ساده و صمیمانه اهمیت و فضیلت نماز و سن تکلیف و نیز شرایط و احکام تقلید در قالب یک قصه برای مهمانان کوچک کانون بیان شد.

در ادامه، مهمانان این مراسم در کنار هم نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حسینی نسب برگزار شد و در سخنرانی برای دختران  و والدینشان به اهمیت قرآن و عترت، نماز و روزه و تقوای الهی اشاره کردند.

تقدیر از اعضای محجبه بخش دیگری از برنامه بود که توسط مسئولین با اهدای جوایزی تقدیر شدند.

جشن «بربال فرشته ها»

جشن «بربال فرشته ها»

جشن «بربال فرشته ها»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =