استان ایلام میزبان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور

فاطمه رستگار از اجرای ۹ تئاتر زنده توسط گروه نمایش عروسکهای جادویی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خبر داد و گفت: استان ایلام به مدت ۴ روز میزبان این گروه هنری از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام صبح امروز  دو برنامه توسط گروه نمایش عروسکهای جادویی در مناطق کم برخوردار شهرک شهید کشوری «سرطاف» و منطقه هانیوان اجرا شد.

فاطمه رستگار در این برنامه از اعزام تماشاخانه سیار به مناطق کم برخوردار ،حاشیه نشین و عشایری خبر داد و گفت:در مدت زمان چهار روز تریلی سیار کانون به اتفاق گروه نمایشی عروسکهای جادویی در نه منطقه استان ایلام تعداد ۹ برنامه زنده برای کودکان و نوجوانان این مناطق اجرا می کند.

وی افزود:صبح امروز نمایش «آش سنگ » در دو منطقه شهرک شهید کشوری و هانیوان اجرا شد که مورد استقبال پرشور کودکان و نوجوانان و دانش آموزان این مناطق قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: با همکاری مسئولان استانی این امکان فراهم شد تا تماشاخانه سیار کانون بتواند در مناطق کم برخوردار استان نمایش های عروسکی شادی را برای مخاطبان اجرا نماید.

رستگار رعایت عدالت فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف به ویژه مناطق کم برخوردار را از دیگر اهداف حضور تماشاخانه سیار در استان عنوان کرد و گفت: اجرای فعالیت های هنری مخصوصا نمایش عروسکی تاثیرات عمیقی بر مخاطبان می گذارد و قدرت تعقل و تفکر و تخیل را در کودک فعال می‌کند.

وی اظهار داشت: گروه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز در جشن بزرگ نیمه شعبان ۱۴۰۱ نیز برای اجرای برنامه های شاد و مفرح به استان ایلام سفر کرد و برنامه های آنها با استقبال پرشور بچه ها و خانواده ها مواجه شد.

گفتنی است ؛گروه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور علاوه بر اجرا در شهرستان ایلام، در شهر مهران و منطقه چنگوله از توابع این شهرستان، بدره، پاکل و منطقه عشایری از توابع شهرستان بدره و شهرستان های چوار و ایوان اجرای برنامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =