کد خبر: 325457
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
درخشش مربی فرهنگی خراسان رضوی در جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی

در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، منیره هاشمی از استان خراسان رضوی به عنوان نفر اول در بخش شعر نوجوان برگزیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ آیین پایانی جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی شهر همدان با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شاعران حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.
این آیین که با حضور "مرتضی سعیدی زاده" مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، حمیدرضا حاجی بابایی" نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، "محمدرضا غلامی پاک" مشاور اجرایی استاندار همدان، "مسعود ویژه" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و سایر مدیران استانی برگزار شد، منیره هاشمی از استان خراسان رضوی به خاطر سروده طعم نبات خراسان به عنوان نفر اول، مرضیه تاجری از استان قم نفر دوم و زهرا عراقی از استان خراسان رضوی نفر سوم این جشنواره در بخش شعر نوجوان معرفی شدند و با اهدا تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

درخشش مربی فرهنگی خراسان رضوی در جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی

منیره هاشمی مربی فرهنگی و در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد مشغول به فعالیت است. از آثار او می‌توان به «حرم پر از آینه بود»، «پیراهن مشکی»، «خدا جونم از تو سپاسگزارم»، «تو خودت گل هستی»، «روی موج باران»، «کارنامۀ بابای من» و... اشاره کرد. از جمله افتخارات ایشان می توان به برگزیده جشنواره شعر کودک دفاع مقدس کرمانشاه، برگزیده دومین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان شیراز با کتاب قطار چهارشنبه، برگزیده جشنواره شعر انقلاب بخش کودک، برگزیده اول جشنواره شعر انقلاب با مجموعه نوجوان  صلح روی لوله ی تفنگ، برگزیده اول جشنواره داستان انقلاب با داستان کودک  باباها گم نمی شوند، برگزیده اول جشنواره بین المللی شعر  زنان عاشورایی و...

این جشنواره در ۲ بخش شعر «کودک» و شعر «نوجوان» با موضوع احادیث رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا علیه‌السلام، مناقب، صفات و فضائل امام رضا علیه‌السلام، کرامات امام رضا علیه‌السلام و جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، شفا، مهربانی و حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از اهداف این جشنواره است و استفاده از ظرفیت هنر و شعر در انتقال مفاهیم ارزشی به کودک و نوجوان در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

لازم به ذکر است در روز میلاد امام رضا(ع) طی مراسمی در مشهد مقدس به تمامی نفرات برتر جشنواره‌های رضوی تندیس ارادت رضوی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =