کد خبر: 325558
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

در آیینی که در اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران صورت گرفت؛ تکریم و معارفه مسؤول حراست این کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، در این آیین که به منظور تکریم از محمد باقرعلی‌نژاد و معارفه محمد مهدی مومنی با حضور مجید آرایی، معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور، کمالی، معاون حراست کل استان مازندران، مدیرکل، معاونین و کارکنان این کانون و جمعی از مسؤولان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان استان در سالن سینما کانون ساری برگزار شد؛ مجید آرایی معاون دفتر مرکزی حراست با بیان اینکه مازندران پایتخت علویان و یکی از نخستین خاستگاه شیعیان است و از بدو ورود اسلام به ایران افتخار همراهی و ارادت به مذهب تشیع و قرار گرفتن در مسیر امامت و ولایت و حب ائمه اطهار (علیهم السلام) نصیب مردم این استان شده است گفت؛ مردم مازندران امروز هم ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت با پیروی از ولی امر زمان و با حضور در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی نشان داده اند.

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

معاون دفتر مرکزی حراست حضور فعالانه مردم استان در به ثمر رسیدن انقلاب در سال ۱۳۵۷، حضور پرشور در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از ده هزار شهید والامقام، حضور چشمگیر در دفاع از حرم حضرت زینب (س)، تقدیم سرداران شهید و حضور علمای برجسته و تعداد قابل توجهی از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران را نشانگر پاببندی همیشگی مردم این استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

مجید آرایی در ادامه با اشاره به اینکه خرداد ماه را در پیش رو داریم و نیمه خرداد سالگرد عروج ملکوتی روح خدا به لقاء پروردگار است، ادامه داد؛ حضرت امام (ره) مردی تاریخ ساز در تاریخ معاصر جهان بودند که در سایه باور، ایمان، اراده پولادین و با رهبری پیامبرگونه خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نام و اندیشه خود را تا ابد برای ملت های مسلمان و آزادی خواه به یادگار گذاشتند. آرایی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب، امروز در اوج عزت، اقتدار و سربلندی قرار دارد افزود؛ نیمه خرداد همچنین سالروز ببعت تاریخی امت مسلمان ایران با خلف صالح امام روح الله یعنی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور گفت؛ حقیقتا ما افتخار می کنیم و بر خود می بالیم در عصری زندگی می کنیم و در کشوری خدمت و سربازی می کنیم که زعامت آن را سلاله پاک حضرت فاطمه زهرا (س) بر عهده دارند که در طول ۳۴ سال رهبری هوشمندانه و امام گونه خود توانستند کشور را از گردنه های سخت و از فتنه های بزرگ و کوچک به سلامت عبور دهند که آخرین نمونه آن اعتشاشات سال گذشته بود که دشمنان در یک جنگ ترکیبی و با تمام امکانات برای مخدوش نمودن کیان نطام اسلامی به میدان آمده بودند که به حول و قوه الهی در این امر ناکام ماندند. مجید آرایی با تقدیر از زحمات و خدمات مسؤول پیشین حراست و تبریک به سرپرست جدید حراست در اداره کل کانون استان مازندران، افزود: کانون پرورش فکری مازندران دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه منابع انسانی و فرهنگی است که می‌تواند بیش از این در کشور بدرخشد.

 مجید آرایی با تاکید بر اینکه حراست، مسؤولیت خطیری است که می‌بایست از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، بر ۲۰ اصل مهم در این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: ولایت‌مداری، برنامه‌محوری و پرهیز از روزمرگی و احصاء فرصت‌ها، عدم دخالت دادن مسایل شخصی در حوزه کاری، حفظ اسرار و آبروی افراد و کارکنان، حرکت در مسیر قانون و شرع و اخلاق را برخی از اصول لازم در این حوزه عنوان کرد.

وی در ادامه بیان داشت: حفظ کرامت کارکنان و تعامل با همه ارکان سازمان از صدر تا ذیل و خدمت بی منت و بی تظاهر، یکی از خصوصیات مسؤول حراست است و در این حوزه باید بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جهت جذب حداکثری و دفع حداقلی کوشا بود.

آرایی یادآور شد: تلاش برای شناسایی، حفط و ارتقاء نیروهای ارزشی و ولایی، همدلی و همراهی با تشکیلات و کارکنان، حفظ آبرو و اعتماد همکاران و افراد و گره‌گشایی و راه‌گشایی در امور، از دیگر وظایف مسئول حراست در کانون پرورش فکری است.

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

معاون دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین با تاکید بر دیدگاه‌ها و رویکردهای مدیریت دفتر مرکزی حراست کانون گفت: حراست در عین حال باید؛ مشاور و امین مدیر و سازمان باشد و با حفظ رویکرد مقتدرانه؛ متوضعانه برای ایجاد هم‌دلی و اعتماد سازی در سازمان اهتمام داشته باشد.
وی با اشاره به سطح تاثیر گذاری مسؤولان حراست گفت:  انتظار داریم همکاران‌مان در حراست نقش موثری  در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌ها داشته و به عنوان ملجا و مرجع، در حوزه صیانت از سازمان و کارکنان  به درستی ایفای نقش داشته باشد. 

در ادامه کمالی، معاون حراست کل استان مازندران، با تقدیر از برگزاری چنین برنامه‌ای، بر ۱۳ شاخص در انتخاب حراست برتر در استان که از سوی حراست کل احصاء شده است، اشاره داشت و اظهار کرد: از این ۱۳ اصل، شش شاخص مورد تاکید جدی است. 
وی با اشاره به این شش شاخص با عنوان: پیگیری، فرصت شناسی، تهدید شناسی، پیش بینی، آینده نگری و آسیب شناسی افزود: دستگاه نظارتی استان انتظار دارد تا مسؤولان حراست در جهت شناسایی عواملی که باعث توسعه سازمان  و در عین حال آسیب سازمان هستند اقدام نموده و ضمن هوشمندی و آینده نگری با هدف گذاری لازم به منظور تقویت سازمان مداخله موثر داشته باشد. 
این مسؤول، همراهی مدیر و کارکنان، با حراست را از دیگر مولفه‌های مهم و مورد انتظار دانست و بیان کرد: حراست در این خصوص می بایست اِشرافیت لازم بر سازمان را داشته باشد تا بتواند موثر باشد. 
وی در پایان از محمد باقر علی نژاد به عنوان نیرویی متعهد و فعال تقدیر کرد و برای محمد مهدی مومنی در امور محوله آرزوی توفیق نمود. 

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

در ابتدای این آیین، مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، با تقدیر از محمدباقر علی نژاد در زمان مسؤولیت و تبریک به خاطر انتصاب وی به عنوان مسؤول حراست کانون زبان ایران، برای محمدمهدی مومنی آرزوی توفیق خیر نمود و خواستار برنامه ریزی دقیق‌تر و منسجم تر او در امور محوله شد که با رویکرد جدید مبتنی بر نگاه حراست کل و دفتر مرکزی حراست  کانون، در مسؤولیت پیش رو موثر باشد. 
 حامد فاضلی کبریا  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص کار برای قشر کودک و نوجوان اظهار کرد: فعالیت در این حوزه عزم جدی می‌خواهد که زمان نمی‌شناسد و واحد حراست در این مجموعه به عنوان بخشی حساس و حرفه‌ای به عنوان مشاور در کنار مدیران قرار دارند. 
مدیرکل کانون استان مازندران با اشاره به نگاه ویژه دفتر مرکزی حراست،  تصریح داشت: حراست می تواند، برای همکاران طریق راه باشد و به عنوان فرصتی موثر در سازمان به رشد و توسعه سازمانی کمک نمایند. 

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد
در پایان این برنامه با حضور مسؤولان حاضر در این جلسه، حکم مسؤولیت سرپرست حراست کانون پرورش فکری استان مازندران از سوی معاون دفتر مرکزی حراست کشور به نمایندگی از مدیرکل دفتر مرکزی حراست به محمد مهدی مومنی اعطا شد.

مومنی پیش از این، مسؤولیت امور اداری کانون زبان مازندران، بازرس ویژه مدیر کانون زبان کشور در استان و فعالیت اجرایی در روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع) را در کارنامه کاری خود داشته است.

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

در این مراسم در عین حال از محمد باقر علی نژاد با اهدای لوح پاس مدیر دفتر مرکزی حراست  کانون، رییس حراست کل استان و مدیرکل این کانون قدردانی شد.

همچنین در این برنامه به خاطر ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی از رضا عابدی، مسؤول روابط عمومی و مجید برنتی کارشناس سمعی و بصری این اداره کل تقدیر شد.

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

لازم به ذکر است از سوی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون از، حسن یعقوبی، رحمت غفار رشیدی و روح الله اسماعیلی، سه نیروی حفاظت فیزیکی این کانون با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

آیین تکریم و معارفه مسؤول حراست اداره کل کانون مازندران برگزار شد

قابل ذکر است: محمد باقر علی نژاد طی حکمی از سوی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور به عنوان مسؤول حراست کانون زبان ایران منصوب شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =