کد خبر: 325873
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
بازدید 233
سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

به یمن فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه جاودان آزادسازی خرمشهر و به منظور پاسداشت این حماسه ملی، ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در اداره‌کل و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در نکوداشت سالروز فتح حماسی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز «مقاومت، ایثار و پیروزی»، ویژه برنامه ها و فعالیت‌های مختلف در اداره کل و مراکز کانون استان برگزار و یاد و نام شهدای والامقام میهن اسلامی گرامی داشته شد.

بر همین اساس در روز چهارشنبه، سوم خرداد ۱۴۰۲، کارکنان اداره کل کانون، با نصب بنر و پرچم، پخش خبر اعلام آزادسازی خونین‌شهر وسرودهای حماسی این مناسبت را گرامی داشتند.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری کانون اصلاندوز

همزمان با سوم خرداد، سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر، مرکز فرهنگی وهنری اصلاندوز با اجرای برنامه‌های مختلف  این مناسبت را گرامی داشت.

در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان ونوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران برگزارشد، اعضای مرکز با حضور در کارگاه معرفی وقایع و ایام ضمن آشنایی با حماسه آزادسازی خرمشهر و اهمیت آن، خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس را مرور کرده و درادامه بخش‌هایی از این خاطرات را تصویرسازی کردند.

همچنین در کارگاه ادبی نیز اعضا دل‌نوشته‌های خود را با عنوان «شهرمن خرمشهر» به حماسه آفرینان این رویداد تقدیم کردند

گفتنی است شعرخوانی از کتاب‌های «صدای بال لک لک‌ها» و «ای میهن من ایران» از دیگر فعالیت های اجرا شده در این روز بود.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری کانون انگوت

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌ای با عنوان «خرمشهر قهرمان» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان انگوت اجرا شد.

در این برنامه افسانه سادات مزین، مربی مسوول مرکز، بخشی از وقایع و رخداد حماسه‌ی آزادسازی خونین شهر طی عملیات بیت‌المقدس را با استفاده از تصاویر مربوط به آن زمان را برای اعضا معرفی کرده در ادامه به معرفی شخصیت و نقش تاثیر گذار قهرمانان خرمشهر از جمله شهیدان محمد جهان‌آرا و علی صیاد شیرازی پرداخت.

شایان ذکر است، پخش سرود، معرفی کتاب‌های قمقمه آب و پاهای تو منهای یک، خوانش شعر از کتاب صدای بال لک لک ها و اجرای مسابقه از بخش های اجرا شده در این برنامه بود.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری شماره یک کانون کوثر

در مرکز شماره یک کوثر نیز به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، نمایشگاهی از آثار نقاشی اعضا، کتاب‌ها و عکس‌هایی با موضوع دفاع مقدس برگزار شد.

بیان رشادت‌های رزمندگان، بازتاب خبری آزادسازی خرمشهر و شادی مردم کشور، پیام تاریخی امام راحل(ره) برای این رویداد از موضوعاتی بود که حین تماشای نمایشگاه برای اعضا توضیح داده شد.

گفتنی است، معرفی و روخوانی بخش‌هایی از کتاب‌های مرکز با موضوع حماسه‌آفرینی رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس، دیگر فعالیت اجرا شده در مرکز بود.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری کانون گرمی

آئین‌ بزرگداشت حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر و « روز ملی مقاومت و پیروزی » روز چهارشنبه سوم خرداد ۱۴۰۲، درمرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی برگزار شد.

به مناسبت پاس‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال دفاع مقدس و نکوداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌های مختلفی از جمله معرفی وقایعی از دوران جنگ تحمیلی، معرفی شخصیت شهید دانش‌آموز شهید یوسف فرخ زاده که کانون مرکز گرمی با نام این شهید بزرگوار مزیّن است و قصه‌گویی  از داستان آزاده با حضور جمعی از اعضا در مرکز فرهنگی هنری گرمی اجرا شد.

آشنایی اعضا با سخنان امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حماسه سوم خرداد و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های مرکز در این برنامه بود.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری شماره ۳ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت سالروز حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر و برای گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دوران دفاع مقدس ویژه برنامه‌ای برای اعضای دخترو پسر در مرکز شماره۳مشگین شهر برگزار شد.

در ابتدای برنامه لیلا مستعلی‌زاده، مربی‌مسوول مرکز، رویداد سوم خرداد سال ۱۳۶۱، روز مقاومت، ایثاروپیروزی را از مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ونقطه‌ی عطفی در دوران دفاع مقدس برشمرد.

وی در معرفی این مناسبت، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای عملیات فتح خرمشهر وامام شهیدان، نوجوانان را یکی از اصلی‌ترین قهرمانان دوران دفاع مقدس توصیف کرده وابراهیم نیازی شهید نوجوان که مرکز شماره۳مشگین شهر به نام وی نامگذاری شده است را معرفی و بخش هایی از زندگی نامه این شهید والامقام را برای حاضران قرایت کرد.

همچنین در این برنامه بخش‌هایی از کتاب‌های «اشغال» و «سقوط خرمشهر» روخوانی و از کتاب «صدای بال لک لک ها» فعالیت شعرخوانی انجام گرفت.

شایان ذکر است این برنامه با همخوانی سرود «سلام فرمانده» و دعای سلامتی امام زمان(عج) پایان یافت.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری کانون نمین

سالروز آزادسازی خرمشهر روز چهارشنبه سوم خرداد ۱۴۰۲ در مرکز فرهنگی وهنری کانون نمین، گرامی داشته شد.

در این برنامه مربیان مرکز فرهنگی و هنری نمین، با فضاسازی قسمتی از سالن مطالعه‌ی مرکز، برپایی نمایشگاهی از تصاویر مربوط به شهدای شهرستان و برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های مربوط به هشت سال دفاع مقدس، به معرفی وقایع و ایام حماسه‌ی آزادسازی خرمشهر پرداختند.  معرفی کتاب تانک آرزوها و قصه گویی از این اثر، از برنامه هایی بود که در این روز برای اعضا اجرا شد.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی وهنری کانون نیر

ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر به میزبانی مرکز فرهنگی هنری نیر برگزار شد.

مریم شکیبایی مربی مسوول مرکز نیر هدف از اجرای این برنامه ها را معرفی و پاسداشت جانفشانی‌های رزمندگان در عملیات آزادسازی خرمشهر و تبیین و ترویج مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس برای اعضای مرکز عنوان کرده و گفت: فعالیت معرفی و روخوانی کتاب‌های مرتبط با این ایام، معرفی رویداد حماسه‌ی سالروز آزادسازی خرمشهر، بازدید از نمایشگاه سوم خرداد، حضور در مدارس و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری در ارتباط با این مناسبت از جمله فعالیت‌هایی است که توسط مربیان مرکز اجرا شده است.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی چهار کانون اردبیل

همزمان با روز سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز «ایثار، مقاومت و پیروزی»  فعالیتهای متنوع فرهنگی و هنری با همکاری مدرسه «شهید بهنام یوسفی» در مرکزشماره‌ی ۴ کانون اردبیل اجرا شد.

در این برنامه که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران برگزار شد، ابتدا زنگ ایثار، مقاومت و پیروزی نواخته شده و اسلام حسن زاده مربی فرهنگی مرکز به معرفی وقایع سوم خرداد ماه در سال ۱۳۶۱ پرداخت.

در ادامه‌ی برنامه، فاطمه حیدری مربی مسوول مرکز نیز با معرفی کتاب «صدای بال لک لک‌ها» از این اثر فعالیت شعرخوانی انجام داده و در کارگاه اوریگامی، اعضا را با نحوه درست کردن گل لاله و کبوتر آشنا کرد.

اجرای قصه‌گویی از داستان بزرگ‌مرد کوچک، داستانی از زندگی شهید مرحمت بالازاده، پخش نماهنگ، معرفی کتاب‌های آی ابراهیم، مثل چشم‌های بابا، آخرین سیب، خانه چوب کبریتی، جوراب پشمی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این برنامه بود.

همچنین جمعی از کودکان ونوجوانان عضو این مرکز به همراه مربیان خود با حضور در مزار شهدای محله میر اشرف با قرائت فاتحه و اهدای گل، مزار شهدا را غبارروبی و با آن‌ها تجدید میثاق کردند.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال

ویژه‌برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور اعضای کودک و نوجوان در کانون خلخال اجرا شد.

در این برنامه مربی مسوول مرکز، ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، به معرفی وقایع اشغال و سپس آزادی خرمشهر پرداخته و در ادامه، با نشان دادن تصویر و بیان زندگینامه، «شهید محمد جهان آرا» از فرماندهان دلاور خرمشهر، را معرفی کرد.

برنامه‌ی بعدی نیز خوشنویسی جمله‌ی معروف حضرت امام خمینی(ره) با عنوان «خرمشهر را خدا آزاد کرد» به دو خط تحریر و نستعلیق بود که این فعالیت در کارگاه خوشنویسی با توضیحات مربی مرکز انجام شد.

گفتنی است،این برنامه با نثار صلوات و قرائت دعای فرج به اتمام رسید.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر یاد و خاطره شهید محمدعلی برزگر شهید نوجوان ۱۳ ساله شهرستان پارس‌آباد که مرکز شماره یک کانون این شهرستان مزین به نام ایشان می‌باشد، گرامی داشته شد.

در این برنامه علی برادران، مربی مسوول مرکز با گرامیداشت حماسه‌ی سوم خرداد، رویداد آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ را برای اعضا توضیح داده و در ادامه به معرفی فرماندهان دوران دفاع مقدس در این عملیات پرداخت.

وی در این برنامه، با نشان دادن تصویری از شهید نوجوان ۱۳ ساله، محمدعلی برزگر به معرفی ایشان پرداخته و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این شهید بزرگوار را بیان کرد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر

با حضور اعضای مرکز شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر، برنامه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اجرا شد.

در این برنامه ابتدا سرپرست مرکز، در مورد رویداد سوم خرداد برای اعضا صحبت کرده و سپس به معرفی کتاب «سقوط خرمشهر» اثری از محمود جوانبخت پرداخت.

در ادامه اعضا در مسابقه حل جدول که با مضمون این مناسبت توسط مربی امور فرهنگی مرکز طراحی شده بود؛ شرکت کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر

در یادواره سالروز آزادسازی خرمشهر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر با حضور۳۰ نفر از اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه شاهد فرهادیان اجرا شد.

در ابتدای برنامه بعد از تلاوت قرآن مجید و پخش سرود ملی کشورمان، مربی مسوول مرکز با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، از رشادت‌های رزمندگان و نحوه مقاومت و ایثارگری آن‌ها در مقابل رژیم بعثی عراق صحبت کرده و شهید نوجوان امین تیموری را برای حاضران معرفی کرد.

روخوانی کتاب، معرفی وقایع و ایام و ساخت اوریگامی لاله های کاغذی، از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود که اعضای حاضر با نوشتن متنی روی گلبرگ‌ها، دلنوشته‌های خود را تقدیم شهید نوجوان مرکز کردند.

شایان ذکر است، این برنامه با اجرای مسابقه و اهدای جوایزی به اعضای برنده پایان یافت.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پارس‌آباد

مربیان مرکز شماره دو کانون پارس‌آباد سالروز آزادسازی خرمشهر را با اجرای برنامه‌ای با عنوان «به رنگ پرواز» گرامی داشتند.

در این برنامه ابتدا مربیان مرکز رویداد حماسی آزادسازی خرمشهر را برای حاضران معرفی کرده و سپس اعضا به همراه مادران خود به یاد شهدای عملیات فتح خونین‌ شهر پلاک سفالی درست کردند.

شایان ذکر است، معرفی شخصیت، قصه گویی و پذیرایی از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه بود.

سالروز فتح خرمشهر در کانون استان اردبیل گرامی داشته شد

مراکز فرهنگی هنری کانون دولت‌آباد و جعفرآباد

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری در مراکز کانون دولت‌آباد و جعفرآباد اجرا شد.

در کانون مرکز دولت‌آباد فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام، شعر خوانی، معرفی کتاب، پخش فیلم، اجرا شده و سپس اعضا با غباروبی مزار شهدای دهستان دولت‌آباد ، با آرمان‌های امام راحل، انقلاب اسلامی و شهدای میهن اسلامی تجدید میثاق کردند.

در کانون جعفرآباد نیز مربی فرهنگی مرکز، چگونگی اشغال خرمشهر توسط متجاوزان بعثی و در نهایت آزادسازی آن توسط دلاورمردان کشورمان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ را توضیح داده و در ادامه به معرفی کتاب‌هایی با مضمون دفاع مقدس پرداخت.

پایان بخش برنامه قصه گویی از خاطرات رزمندگان دوران جنگ تحمیلی بود که توسط مربی فرهنگی اجرا وبه سوالات اعضا در این خصوص نیز پاسخ داده شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =